יום שלישי, 02/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

הסלמה בצפון: חיזבאללה שיגר מתקפה על מספר בסיסים בו זמנית

חיזבאללה ביצע מתקפה נרחבת על צפון ישראל, עם 40 שיגורים לעבר מרחב הגליל והגולן. צה"ל זיהה ויירט מספר שיגורים, אך נפילות גרמו לשריפות רבות

16:41 ,13/06/24
צילום מסך לפי סעיף 27 א
קרדיט: צילום מסך לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ, צה"ל זיהה כ-40 שיגורים לעבר מרחב הגליל והגולן, כאשר מספר שיגורים יורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. נפילות גרמו לפריצת שריפות במספר מוקדים.

שני אנשים נפצעו קל מפגיעות רסיסים ברמת הגולן והועברו לטיפול רפואי במרכז הרפואי זיו. בנוסף, מספר נפילות גרמו לשריפות באזור כפר סאלד, אביבים, ביריה ומרחב הגולן. צה"ל פועל לכיבוי השריפות ומבצע סריקות נוספות לזיהוי פגיעות נוספות.

מקור בחיזבאללה דיווח לאל-ג'זירה כי המתקפה כללה שיגור של 150 רקטות ושימוש ב-30 כטב"מים, ושהיא הגדולה ביותר מאז 8 באוקטובר. המתקפה נועדה להרתיע את ישראל כתגובה לחיסול של בכיר הארגון, סאמי טאלב עבדאללה. גם מטה המודיעין באזור הצפון הותקף.

בצה"ל מעריכים כי תגובת חזבאללה על חיסול בכיר הארגון הסתיימה בעיקרה, ואין הערכה שהאירוע ידרדר את הצדדים למלחמה כוללת. עם זאת, בכירים בצה"ל מציינים כי גרף הפעולות של שני הצדדים נמצא בעלייה מתונה, והדרג המדיני יצטרך לקבל החלטות קריטיות בקרוב.

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, דורש מהממשלה להציג תכנית מיידית לשמירה על ביטחון תושבי הצפון. אם לא תוצג תכנית עד תחילת חודש יולי, המועצה תפעל בצעדים נוספים.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "המשוואה צריכה להיות פשוטה – דין הצפון כדין תל אביב. מי ששולט בלבנון זאת לא ממשלת לבנון, אלא נסראללה. לכן חייבים לגבות מחיר כבד לא רק מחיזבאללה, אלא גם ממדינת לבנון."

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל חי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו