יום שלישי, 02/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

המתיחות בצפון מסלימה: רמת התגוננות 2, מגבלות על התקהלויות

פיקוד העורף שינה את מדיניות ההתגוננות בגולן לרמה 2. על פי ההנחיות החדשות, יש לשהות בקרבת מרחבים מוגנים והוטלו מגבלות על התקהלויות.

14:55 ,11/10/23
צילום מסך לפי סעיף 27 א
קרדיט: צילום מסך לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בעקבות המצב הביטחוני המתוח בצפון, הודיע היום פיקוד העורף כי שינה את מדיניות ההתגוננות בגולן לרמה 2.

לפני כשעה הוחלט בפיקוד העורף על שינוי מדיניות התגוננות בכל מרחב הגולן.
מעתה כל יישובי הגולן, ללא יוצאים מן הכלל, נמצאים בסטטוס המחייב הימצאות בכל עת בקרבת מרחבים ממוגנים. כמו כן, קיימת הגבלה על התקהלויות בשטח פתוח עד לכמות של 30 איש, והגבלת התקהלות במבנה סגור עד 300 איש.
ניתן להמשיך ללכת למקומות עבודה ולקיים פעילויות מצומצמות במקומות בעלי גישה למרחב מוגן.
אנו שבים ומדגישים את הצורך לבדוק מצב המרחב המוגן בו אתם אמורים לשהות ולוודא כי הוא מצויד כהלכה לפי הוראות פיקוד העורף.

מדיניות העברת הודעות חירום לתושבים בזמן אמת
אמש מספר רב של יישובים נכנסו למרחבים מוגנים בעקבות הודעות שיצאו דרך אחראי הביטחון היישוביים, על אף שלא הופעלו אזעקות. (אזעקה מופעלת רק כשהמערכות של פיקוד העורף מזהות אפשרות לפגיעה. אמש היו שתי נפילות בשטח סוריה ושתי נפילות בשטחים פתוחים ולכן לא הופעלה אזעקה).
חשוב לציין כי הרבש"צים עושים עבודת קודש כל השנה ובמיוחד בתקופה זו, שבה כולנו מתוחים עד הקצה. מאז אמש אנו נמצאים בקשר עם כלל הגורמים באוגדה, אחראי הביטחון והמוקד ע"מ לגבש מדיניות אחודה להעברת ההודעות לתושבים.
הסיכום הסופי יועבר אליכם עוד היום על מנת שיהיה ברור מי מודיע על מה, מתי ובאיזה אמצעי תקשורת.

הודעות הנשלחות ממוקד גולן
הבוקר נשלחה לתושבים ביישובים הודעת סמס מהמוקד. השולח הופיע אצל מקבלי ההודעה כ M.E GOLAN ולא כ Moked Golan כפי שמופיע בדרך כלל.
חשוב לנו להדגיש כי מדובר בהודעה שנשלחה ממוקד גולן, ולא בניסיון לפיגוע סייבר כפי שכבר החל להיות מופץ בכל מיני מקומות. למוקד יש שני כינויים להודעות, כש- M.E GOLAN משמש לעתים כגיבוי. אין חשש בקבלת הודעות משם המשתמש הנ"ל או פתיחת קישורים הנשלחים ממנו.

השלמת פערים בציוד רפואי
כל ציוד החבישה שהיה חסר בכל היישובים הושלם כבר אמש. השלמות אחרונות הנוגעות לציוד רפואי מקצועי יושלמו עד מחר בבוקר לכל המאוחר.

אגירת מים לחירום
קיים מחסור ארצי של שישיות מים מינרליים. אנו מעוניינים לאפשר למלאי שנותר להגיע לחיילים בשטח. איכות המים בברזים בגולן היא מצוינת ואנו מעודדים את התושבים למחזר בקבוקים ריקים, למלא אותם במי ברז ולצייד בהם את המרחבים המוגנים. בקבוקים ריקים ניתן למצוא גם בכלובי המחזור.

מניפים את הדגל בגאווה
הנהגת המועצה קוראת לתושבים ולהנהגות היישובים לתלות דגלי ישראל על הבתים והמרחבים הציבוריים. אנו רואים בכך ערך ותרומה להגברת המוטיבציה, החוסן והגאווה הלאומית.
נשמח לקבל תיעוד של התושבים שלנו תולים דגלי ישראל ברשתות החברתיות.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו