שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

המתיחות בצפון: הקבינט ידון בהיערכות ישראל למערכה רחבה

גורמים צבאיים ומדיניים מעריכים כי בקרוב יובא לאישור הקבינט "תרחיש הייחוס" למלחמה מול לבנון. זאת על רקע החשש מפני הסלמה ואיומי חיזבאללה.

00:14 ,30/08/23
דובר צה
קרדיט: דובר צה"ל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני צפויים בקרוב לדון בהערכות הישראליות למערכה רחבה וכוללת מול לבנון, במה שמכונה "תרחיש הייחוס". זאת על רקע ההסלמה הביטחונית בצפון והאיומים הגוברים מצד חיזבאללה.

כך דווח הערב (שלישי) בערוץ 13. על פי הפרסום, גורמים ביטחוניים מעריכים כי הנושא עשוי לעלות כבר בדיון הקרוב של הקבינט בחודש ספטמבר. בצה"ל כבר החלו בהכנות לקראת הצגת תרחישי "יום הפקודה" בפני הדרג המדיני.

הדיווחים מציינים כי בימים אלה מתקיימים בצבא דיונים על מנת לגבש המלצה לאישור "תרחיש הייחוס". במסגרת זאת נבחנים תרחישים שונים להתפתחות אפשרית של העימות במקרה של מלחמה מול לבנון וחיזבאללה.

גורמי הביטחון מעריכים שבמידת הצורך עלולות להיפתח חזיתות נוספות במקביל ללבנון, בין היתר מסוריה ומרצועת עזה. כמו כן יש חשש מפרעות אפשריות ביישובים מעורבים בשעת לחימה.

גורמים מדיניים צוטטו בערוץ 13 כי "המצב מזכיר את 2006 בנקודה שיכולה להצית מלחמה", בהתייחסם למתיחות הגוברת בגבול הצפון. אישור תרחישי "יום הפקודה" בקבינט נועד להבטיח תיאום ועדכון של הדרג המדיני.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו