שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

החוק לשלילת אזרחות וגירוש מחבלים עבר סופית | "עידן חדש"

הצעת החוק לשלילת אזרחות וגירוש מחבלים של יו״ר הקואליציה ח״כ אופיר כץ עברה בקריאה שנייה ושלישית | נתניהו "זו התשובה לטרור, להלום בו בעוצמה"

21:26 ,15/02/23
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הצעת החוק קובעת כי שר הפנים ישלול אזרחותו או תושבותו של מחבל שהורשע בעבירת טרור וקיבל כספים מהרשות הפלסטינית והוא יגורש לשטחי הרשות הפלסטינית וכן לרצועת עזה. על פי הצעת החוק קבלת הכספים מייצרת בסיס לזיקה בין המחבל לבין הרשות הפלסטינית, ולכן מדינת ישראל תגרש אותו לשטחי הרשות וכן לרצועת עזה.

שלילת התושבות והגירוש יאושרו על ידי שר הפנים תוך זמן קצוב של עד 14 ימים.
שלילת האזרחות והגירוש יאושרו, בנוסף לשר הפנים, על ידי שר המשפטים ובית המשפט תוך זמנים קצובים- שר הפנים יחויב לאשר תוך 14 ימים, שר המשפטים תוך 7 ימים ובית המשפט תוך 30 ימים.

הצעת החוק עברה ברוב יוצא דופן של 95 חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו "אישרנו עכשיו בכנסת את הצעת החוק של יו״ר הקואליציה אופיר כץ לשלילת אזרחות וגירוש מחבלים. התשובה שלנו לטרור היא להלום בו בעוצמה".

יו״ר הקואליציה, ח״כ אופיר כץ: הדם הזה שנשפך, הכאב העצום הזה, מלווה אותי כל הזמן, אני חושב על זה כל יום, על איך אנחנו כמחוקקים יכולים למנוע, מה אנחנו יכולים לעשות אחרת.
הצעד הזה הוא שחר של עידן חדש, וצעדים רבים נוספים יגיעו. מחבלים שמקבלים כסף מהרשות הפלסטינית יעופו מפה לעזה ולרמאללה, הגיע הזמן להרתעה.

השרה אורית סטרוק: חוק שלילת אזרחות ותושבות ממחבלים עובר עכשיו במליאת הכנסת ברוב עצום, ויכנס לספר החוקים של מדינת ישראל.
החוק שיזמתי בכנסת הקודמת, ונאבקתי עליו שוב ושוב- זוכה לקונצנזוס לאומי!
ישראל תפסיק להושיט את הלחי השניה לטרור, ותמשיך לייצר תג מחיר מרתיע מול תשלומי הטרור של רב המחבלים אבו מאזן

סיעת חד"ש-תע"ל בתגובה: הצעת החוק המסוכנת הזאת ביוזמת הליכוד, יש עתיד והמחנה הממלכתי, מערערת על האמנה הבסיסית האמורה להתקיים בין אזרח למדינה. כשבמדינה היהודית, לפי רוב מוחלט בבית הזה היום, אזרחות היא ליהודים בלבד, וערבי שמואשם בביצוע עבירה, הוא אזרח על תנאי. זה חוק אנטי דמוקרטי, על מלא. העמקה של הכיבוש, חוק אחד ליהודים, וחוק אחר לפלסטינים. אין דמוקרטיה עם כיבוש, זה דבר והיפוכו. מי שמבקש להעמיק ולהרחיב את הכיבוש, הדיכוי והעליונות היהודית, ועוד מתגאה בזה, לא ראוי להתקרא אופוזיציה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו