יום שני, 16/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

הותר לפרסום: תושב עכו נעצר בחשד למעורבותו בלינץ'

נעצר בן 50, תושב עכו בחשד למעורבותו בלינץ' במור ג'נאשווילי בעיר עכו באמצע מבצע 'שומרי החומות'. "הכה את מור עד לזוב דם ואיבוד הכרה"

10:06 ,18/01/23
תקשורת שב
קרדיט: תקשורת שב"כ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצר לחקירה בשבועות האחרונים, אסי מחמוד סאלח חוראני, בן 50, תושב עכו בחשד למעורבותו בלינץ' אשר בוצע במור ג'נאשווילי בתאריך בעיר עכו.

כזכור כי מור ג'נאשווילי הותקף בידי המון משולהב, תחילה, באמצעות השלכת אבנים וחפצים לעבר רכבו בעת נסיעתו ואילו המשכה בהכאתו הנמרצת תוך שימוש באלות ומוטות ברזל והצתת רכבו. כתוצאה מן המעשים, איבד הקורבן את הכרתו, הובל לבית החולים בעודו פצוע באורח בינוני, שם אושפז לפרק זמן לא מבוטל ואף נדרש לשיקום ממושך.

בימים אלה הסתיימה חקירתו בשב״כ וביחידה המרכזית ימ״ר מחוז חוף של אסי מחמוד סאלח חוראני אשר לקח חלק פעיל בלינץ'. היום ב-18.01.2023 הגישה פרקליטות מחוז צפון פלילי כתב אישום לבית המשפט המחוזי בחיפה המייחס לו שורה של עבירות חמורות, לרבות, עבירות אשר בוצעו ממניע לאומני, בנסיבות של מעשה טרור.

מעצר וכתב אישום זה, הינו תוצר של פעילות מתמשכת של שירות הביטחון הכללי, שהביא לשורה של כתבי אישום שהוגשו כנגד 7 מעורבים נוספים בלינץ' שבוצע במור ג'נאשווילי, כנגדם הוגשו כתבי אישום בגין עבירות חמורות דומות.

לפי כתב האישום החשוד התפרע יחד עם אחרים, וירה זיקוקים וידה אבנים לעבר שוטרים ובמהלך אותו יום אף נורה בכדור גומי ברגלו על ידי השוטרים.

ביום 12.5.22, בשיאן של ההתפרעויות, חבר הנאשם לצעירים רעולי פנים שהקימו מחסום באחד הרחובות בעיר והחלו מיידים אבנים במקום. מור ג'נאשווילי שנסע ברכבו וזוהה כיהודי על ידי המתפרעים הותקף בברוטליות שעה שהמתפרעים יידו אבנים לעבר הרכב. כתוצאה מפגיעות האבנים, איבד מור ג'נאשווילי שליטה על הרכב והתנגש בחומה. או אז, עטו על הרכב עשרות מתפרעים, ורגמו את הרכב באבנים וחפצים שונים בעוד המתלונן נמצא ברכב.

המתפרעים היכו את המתלונן, ולא הפסיקו לעשות כן גם כשבשלב מסוים החל דם למלא את פניו והוא איבד את הכרתו. כל זאת עשו, הנאשם ויתר המתפרעים ממניע לאומני – אידיאולוגי.

בהמשך קשר הנאשם קשר עם אחר כי יספק לאחר בנזין לצורך הצתת עצי דקל הנמצאים בסמוך לתחנת הרכבת בעיר. כמו-כן, בשלב מסוים באותו ערב, שבר הנאשם עם אחרים, באמצעות מקלות ואבנים מספר מצלמות אבטחה של גני ילדים ומצלמת אבטחה של עיריית עכו.

שירות הביטחון הכללי רואה בחומרה רבה את מעורבותם של אזרחי ישראל בפעילות טרור וימשיך לפעול נגד המעורבים באירועים האלימים ב"שומר החומות" עד למיצוי מלוא חומרת הדין, על אף הזמן הרב שחלף.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלימלך אברהם
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו