יום חמישי, 27/06/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

הותר לפרסום: המשטרה ושב"כ עצרו תומך דאעש שתכנן פעולת טרור

משטרת ישראל ושב"כ חשפו ועצרו תומך דאעש שתכנן לבצע פעולת טרור לאחר הכוונה והכשרה מחו"ל. כתב אישום צפוי להיות מוגש בקרוב.

09:59 ,30/05/24
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בפעילות משותפת של משטרת ישראל ושב"כ, נחשפה ונעצרה תומך דאעש (המדינה האיסלאמית) שתכנן לבצע פעולת טרור לאחר הכוונה והכשרה מחו"ל. תושב סוואחרה, בן 22, נעצר בתחילת החודש לאחר שהוצא צו מעצר נגדו בבית משפט בעקבות חשדות לחברות בארגון טרור וקשר למעשה טרור.

מעצרו של החשוד התקיים בתאריך 6 במאי 2024, בשעות הבוקר המוקדמות, במהלך פעילות מבצעית של משטרה, שב"כ ומג"ב. החשוד נעצר בביתו והועבר לחקירה בשב"כ וביחידת המודיעין והחקירות של מרחב ירושלים (ימ"ר ירושלים).

מחקירתו עולה כי החשוד הוא תומך פעיל של דאעש וניסה להצטרף לשורות הארגון בתקופה האחרונה. לצורך כך יצר קשר עם נציגי דאעש בחו"ל ונסע לטורקיה ולמדינות באפריקה במטרה להתאמן ולקבל הכשרה והכוונה לביצוע פעילות טרור. תכניתו סוכלה בעקבות מעצרו המהיר.

לאורך החקירה, מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בבית המשפט. בתום החקירה המשותפת של ימ"ר ירושלים ושב"כ, הוגשה אתמול הצהרת תובע, ומעצרו הוארך שוב עד לתאריך 2 ביוני 2024. בימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום.

במהלך החודשים האחרונים, משטרת מחוז ירושלים יחד עם שב"כ עצרו מספר חוליות מחבלים תומכי דאעש שתכננו לבצע פיגועי טרור. רק בחודש שעבר הוגשו כתבי אישום נגד מחבלים שתכננו להכין מטענים ואמצעי חבלה ולבצע פיגועים בתחנת משטרה ובאזור אצטדיון טדי בירושלים. שני המחבלים חיברו את עצמם למחבל נוסף שהדריכם ושכנעם לצאת לאימוני טרור בחו"ל, במטרה להתאמן ולקדם פעילות טרור בארץ ובחו"ל. אולם המשטרה ושב"כ חשפו את כוונותיהם ועצרו אותם בטרם מימשו את תוכניותיהם.

בתחילת השנה הנוכחית, ימ"ר ירושלים, לוחמי מג"ב ושב"כ סיכלו פיגועי טרור שתכננו שני מחבלים תומכי דאעש במזרח ירושלים. המחבלים, שהואשמו בסיום חקירתם, נשבעו אמונים לארגון הטרור ורכשו חומרים כימיים להכנת מטענים. הם תכננו להכין אמצעי חבלה לביצוע פיגועים שיכוונו כלפי אזרחים וכוחות הביטחון באזור ירושלים.

מספר ימים קודם לכן, בתום חקירת ימ"ר ירושלים ושב"כ, הוגשו כתבי אישום נוספים נגד שני מחבלים אחרים תומכי דאעש, שתכננו גם הם לבצע פיגועי טרור באמצעות מטענים.

משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה עם כל כוחות הביטחון למעצר פעילי טרור ולסיכול כוונות טרור, במטרה להגן על אזרחי מדינת ישראל. פעולתם המהירה והיעילה של המשטרה והשב"כ מצילה חיים ומונעת פיגועים חמורים, ובכך מבטיחה את ביטחון הציבור במדינה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו