יום ראשון, 30/06/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

הותרו לפרסום שמותם של שלושת חללי הנח"ל שנפלו בפיצוץ ברפיח

הותר לפרסום שמות שלושת לוחמי הנח"ל שנפלו ברפיח: אמיר גלילוב, אורי בר אור, ועידו אפל. בתקרית נפצעו קשה חמישה לוחמים נוספים. צה"ל חוקר

12:24 ,29/05/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הותר לפרסום שמם של שלושת לוחמי צה"ל שנהרגו בפיצוץ מבנה ממולכד ברפיח: סמ"ר אמיר גלילוב (בן 20, משמשית), סמ"ר אורי בר אור (בן 21, ממדרשת בן גוריון), וסמ"ר עידו אפל (בן 21, מצופר). שלושתם היו לוחמים בגדוד 50 של חטיבת הנח"ל ונפלו בקרב בדרום רצועת עזה.

התקרית הקטלנית התרחשה כאשר גדוד 50 של חטיבת הנח"ל, הפועל תחת מפקדת חטיבת המילואים 12 ("הנגב"), יצא להתקפה על מתחם של חמאס במזרח רפיח. מתחם זה, שממנו בוצע בעבר ירי נ"ט על כוחות צה"ל, כולל מרפאה ובית ספר. הכוחות נכנסו למתחם במטרה לטהר אותו ממחבלים, אך כשהם נכנסו לאחד המבנים, התפוצץ מטען שהוטמן בו. המתחם היה ממולכד, והפיצוץ גרם למותם של שלושת הלוחמים ולפציעתם של חמישה נוספים.

עדיין לא ברור כיצד הופעל המטען על הכוחות, אך נראה שמדובר במארב מתוכנן שחמאס הכין במקום. המודיעין לא הצביע על כך שהמבנה ממולכד, מה שהוביל להפתעת הכוחות ולתוצאות הטרגיות.

מפקד חטיבת הנגב, אל"ם עברי אלבז, הגיע מיד למקום האירוע כדי לנהל אותו מהשטח. בנוסף, מפקד האוגדה, תא"ל איציק כהן, ניהל את האירוע מהחפ"ק. שני המפקדים פעלו בנחישות כדי להשתלט על המצב ולתת מענה מהיר לכוחות הנפגעים.

בנוסף לאירוע הקטלני ברפיח, דווח על תקריות נוספות שבהן נפצעו באורח קשה לוחמים נוספים. קצין לוחם ושני לוחמים נוספים מגדוד 50 של חטיבת הנח"ל נפצעו באורח קשה בפיצוץ מטען ברפיח. עוד קצין לוחם מגדוד 614, בית הספר להנדסת קרבית, ולוחם נוסף מגדוד 614 נפצעו באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. לוחם מיחידת יהל"ם, חיל ההנדסה הקרבית, נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה, ולוחם נוסף מהיחידה הרב-ממדית נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

צה"ל ממשיך לחקור את התקריות כדי להבין את הגורמים המדויקים לפיצוצים ולמנוע אירועים דומים בעתיד. בינתיים, המצב בשטח נותר מתוח, והכוחות פועלים בזהירות רבה.

שר האוצר וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, בצלאל סמוטריץ', הגיב לאירועים ואמר: "מול המחבלים ביו"ש צריך להילחם כמו בעזה. אסור לאפשר להם לעשות בשרון את מה שעשו בשביעי לאוקטובר בעוטף. את הטרור צריך לגדוע בכל מקום, גם אם זה אומר שטול כרם תיראה כמו שעזה נראית היום".

סמוטריץ' הוסיף כי שוחח עם ראש מועצת עמק חפר, גלית שאול, וקבע להיפגש בימים הקרובים יחד עם פורום קו התפר כדי לתת מענה לצרכים המיידיים של התושבים בעקבות החמרת האיום. "שוב, קבלנו תזכורת הבוקר שמי שיסכים להקמת מדינה פלסטינית בלב הארץ יביא לסכנה קיומית למדינת ישראל", אמר.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו