יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

'הבטחוניסטים' דורשים: קביעת עונשים למידיי אבנים

תנועת הביטחוניסטים דורשת "יש צורך בחקיקת עונשי מינימום למיידי אבנים וזורקי בקבוקי תבערה, אלו מהווים סיכון יומיומי של חיי אדם"

10:47 ,01/02/22
קרדיט: יחידת הכלבנים / ארכיון
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הקריאה באה על רקע שעתיד להיערך דיון היום (שלישי) שבועדת ביטחון פנים בכנסת ולאור ניתוח נתוני הענישה. את ההממלצה יציגו סא"ל במיל מוריס הירש שעמד בראש התביעה ביו"ש וסא"ל במיל׳ ירון בוסקילה ששימש כקמב"צ אוגדת איו"ש.

בתנועת 'הביטחוניסטים' החלו לפעול בימים האחרונים על מנת לקדם שינוי חקיקה וקביעת עונשי מינימום למיידי אבנים וזורקי בקבוקי תבערה. לדבריהם "פעולות יידויי אבנים ובקבוקי תבערה עונים על הגדרות הטרור העממי ומהווים סיכון יומיומי של חיי אדם. לצד עלייה מתמשכת בשנה האחרונה במקרים אלה ביו"ש ואף בתוככי הקו הירוק, ועל אף שלרשות בית המשפט רף ענישה גבוה על פעולות שכאלה. בחינה מעלה כי העונש הממוצע על עבירה ממין זה עומד על כשמונה חודשים. על כן מצאנו להעלות בפניך קריאה שתקדם חקיקה לקביעת עונשי מינימום, זאת בהתאמה לסימון צירים מסוכנים, תרחישים ועוד."

היום כאמור ייערך דיון בוועדת חוץ וביטחון בנושא ההתמודדות עם תופעת יידויי האבנים והבטחון בצירים. במהלך הדיון, יציגו חברי תנועת 'הביטחוניסטים', שבשורותיה חברים בכירי מערכות הבטחון לשעבר, נייר עמדה בנושא. הנייר הינו תוצאה של חשיבה משותפת בהובלת קמב"צ איו"ש לשעבר, סא"ל במיל' ירון בוסקילה וראש התביעה הצבאית ביהודה ושומרון לשעבר, סא"ל במיל' מוריס הירש. במהלך גיבוש נייר העמדה נותחה מגמת העלייה המסוכנת של יידוי האבנים והשלכת בקבוקי תבערה, המצביעה על נסיקה של 210% במספר פיגועי יידוי אבנים ו-156% במספר זריקת בקבוקי תבערה, זאת בשנת-2021 בלבד.

יחד עם זאת ציינו כי "על אף מתחמי ענישה המאפשרים להגיע לעונש שמשכו 10-20 שנה עולה כי ממוצע העונשים בגין יידוי אבנים עומד על כ-8.3 חודשי מאסר בלבד ו-13 חודשים בגין יידוי בקבוקי תבערה, כאשר בשנת 2020 רק כ-21% מאירועי יידוי האבנים המדווחים ו-33% מאירועי זריקת בקבוקי תבערה הסתיימו בהגשת כתב אישום."

לעמדתם "לשם פתרון הבעיה יש לפעול באופן המחמיר בעונשים המוטלים על מידי אבנים ומשליכי בקבוקי תבערה, זאת באמצעות קביעת עונשי סף למיידי בקבוקי תבערה ואבנים על פי הגדרת צירים מסוכנים, ולצד הגדרת אזורים בהם מצויה תופעת יידוי האבנים וזריקת בקבוקי תבערה. אנחנו חייבים להפנים שמדובר באקט של טרור ולהתייחס בהתאם"

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו