יום שישי, 05/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

דיווחים בעולם: צבא תימן תקף שתי ספינות בדרכן לישראל

כוחות חיל הים התימני תקפו היום שתי ספינות בדרכן לישראל - אחת עמוסה בנפט והשנייה נושאת מכולות. תימן חוזרת על איומה לתקוף כלי שיט בדרכם לישראל

15:29 ,18/12/23
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מתיחות צבאית נוספת התעוררה היום בים האדום, לאחר שכוחות חיל הים התימני תקפו ופגעו בשתי ספינות מסחריות בדרכן לישראל. על פי הודעת דובר צבא תימן, המדובר בספינת "הברבור אטלנטי" עמוסת נפט, ובספינת המכולות "MSC קלרה".

שתי הספינות כוונו והותקפו על ידי שני מטוסי ים תימניים, לאחר שצוותיהן סירבו לענות לקריאות חוזרות ונשנות מכוחות הצי התימני. מקורות בצי הישראלי טרם אישרו את פגיעת הספינות והיקף הנזק שנגרם להן, אך נראה שמדובר בתקיפה ממשית שפגעה בכלי השיט.

תימן חזרה על איומה לתקוף כל ספינה הפונה לנמל ישראל, גם אם אינה נושאת ציוד צבאי. "אנו לא נהסס לפגוע בכל כלי שיט המפר את ההצהרות שלנו", אמר דובר הכוחות המזוינים התימניים, תוך שהוא מזהיר מפני "תגובה נחרצת".

על פי הצהרות תימן, מטרת הסגר הימי היא למנוע הגעת אספקה לישראל עד שזו תאפשר מעבר סיוע הומניטרי ומזון לרצועת עזה. ישראל מתייחסת להצהרות אלו בחומרה ומזהירה כי תגיב בעוצמה על כל פגיעה בספנות הישראלית. נתניהו אף כינס אמש ישיבת חירום של הקבינט המדיני-ביטחוני כדי לדון בהסלמה ובצעדי תגובה אפשריים.

האו"ם ומדינות נוספות קוראות לצדדים להימנע מהסלמה נוספת, אך לא ברור אם קריאות אלה ירגיעו את המתיחות הגואה בזירה הימית. התקיפה התימנית מעמיקה את החשש מפני עימות צבאי ישיר בין ישראל לתימן, שעלול לגלוש לכדי מלחמה גלויה בין הצדדים.

נזכיר כי מאז תחילת מלחמת 'חרבות ברזל' תקפו החותים ספינות שהיו בדרכן לישראל מספר פעמים, בעולם מתגבשת בימים האחרונים קואליציה רב לאומית שאמורה לתת מענה לאיומים של החותים.

 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלימלך אברהם
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו