שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

בראיון בכורה בלעדי: יו"ר צעירי הציונות הדתית מסכם קדנציה

הוא היה איש אמונו של השר סמוטריץ', כיהן כיו"ר 'צעירי הציונות הדתית', ושימש כאורח-קבע במשרדיהם של שרים בכירים | נועם ניסן בראיון בכורה בלעדי

23:06 ,25/11/23
קרדיט: נועם ניסן
קרדיט: קרדיט: נועם ניסן / נועם ניסן בכנס של הציונות הדתית
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הוא כיהן במשך כשנה וחצי כיו"ר 'צעירי הציונות הדתית', היה איש אמונו של שר האוצר ויו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ', שימש כאורח-קבוע במשרדיהם של שרים רבים בממשלה, ועמד מאחורי מספר מהליכים פוליטיים דרמטיים.

במהלך הבחירות האחרונות, היה מן הצוות המצומצם שפיקד על הקמפיין המפלגתי, התראיין לגופי תקשורת, וחלש על מערך הפעילים הצעירים של המפלגה.

בתום מערכת הבחירות הסוערות, חשב כי הוא הנה הגיע העת בה יוכל לנוח מעט, אחרי העבודה המפרכת בשנה האחרונה. מהר מאוד תקוותו התבדתה..

שבועות בודדים לאחר הקמת הממשלה, הוא נכנס לעבודה אינטיסבית בעקבות הודעתו של שר המשפטים יריב לוין, על הרפורמה המשפטית. הוא החל לעבוד על מערך הסברה עוצמתי, שסייע רבות לקידום הרפורמה.

יו"ר צעירי הציונות הדתית עד לא מזמן, קצין במילואים, ופעיל ימין נודע ברשתות החברתיות ובכלל – נועם ניסן, בראיון בכורה בלעדי ל'חבורה', מתוך החזית המופגזת על גבול ישראל בצפון הארץ.

נתחיל מהסוף: אנחנו נמצאים בשיאה של מלחמה עוצמתית בעזה. באילו צעדים נתניהו וגלנט לדעתך צריכים לנקוט? והאם כבר הקרקע מוכנה, ובשלה השעה לכבוש את עזה?

"בחודשיים האחרונים, צה"ל מפעיל בעזה כוח חסר-תקדים שנועד לרסק את חמאס על אנשיו, תשתיותיו וסמלי השלטון שלו. החשיבות של הכוח האדיר שמופעל הוא לא רק לרצועת עזה עצמה אלא לכל אויבי ישראל שבימים אלה בוחנים את הפעילות שלנו ואת מידת הנזק שעזה תספוג בתגובה לטבח. במידה רבה תוצאות המלחמה בעזה יקבעו גם את עתיד שאר החזיתות", מביע ניסן את דעתו.

"קטונתי מלחלק עצות אסטרטגיות", אומר לנו ניסן בענווה, "אבל ברור שכדי לשנות יסודית את המצב הבטחוני בדרום ישראל תהיה חייבת לחזור ולשלוט בכל השטח, זה הדבר הנכון ערכית ולפני חודש וחצי הוכח שוב שגם ביטחונית".

אתה משרת בימים אלו כקצין במילואים. ספר לנו מעט על התחושות של החיילים בשטח, והאם החיילים מרוצים מהתפקוד ומההחלטות של הדרג הצבאי?

ניסן לא מתבלבל, ויורה את התשובה: "יש כמובן אתגרים, אבל יש תחושה עמוקה של שליחות ושל הגנה על הבית. אנחנו לא עוסקים בהחלטות הדרג המדיני אבל מוכנים עם 'סכין בין השיניים' להכות באויב בכל מקום שהוא, ולהחזיר את הביטחון לעם ישראל בכל החזיתות".

עם ישראל מתאחד, בעקבות המלחמה. מה לדעתך יקרה אחרי המלחמה? האם נישאר מאוחדים או שהמחלוקות ישובו לסדר היום?

"מהרגע הראשון במלחמה מורגש החיבוק האדיר של עם ישראל, שוב מוכח עד כמה אנחנו יודעים להתאחד ברגעי משבר, וכל המחלוקות והויכוחים נראים פתאום שוליים וחסרי משמעות. מאחל לנו שנדע לשמר את תחושת האחדות הזאת גם ליום שאחרי".

לפני פחות מחודש סיימת את תפקידך כיו"ר 'צעירי הציונות הדתית'. ספר לנו קצת על התפקיד הזה, וכיצד אתה מסכם את השנה וחצי שלך בתפקיד?

"תפקיד יו"ר צעירי הציונות הדתית הוא באמת הזדמנות גדולה להוביל מהלכים מהפכניים", אומר ניסן ומוסיף: "ובעיקר לעבוד עם המון שותפים לדרך שקמים יום יום לשאלה: מה אני יכול לעשות היום כדי לקדם את עם ישראל".

ניסן חושף לצופי 'חבורה' הצצה לפעילות העניפה בתפקיד: "בתקופה שלי בתפקיד המשכנו לבסס את פעילות הצעירים הן במבצעי שטח והן בתקשורת וברשתות החברתיות", משתף ניסן.

"עברנו תקופה עמוסה שהתחילה במפקד ובקמפיין הבחירות והמשיכה למאמץ ההסברה של הרפורמה, בימים אלו כשאני מגוייס בצו שמונה, אני שמח לראות שגם הצעירים "מגוייסים" וממשיכים במיזמי התנדבות, הסברה ועוד".

לאן פניך מועדות הלאה? האם נראה אותך במוקדם או במאוחר כמועמד במפלגת הציונות הדתית?

"עוד מוקדם לדעת, בחודשים הקרובים אני מרוכז בתפקידי במילואים, לאחר המלחמה אקבל החלטות לגבי ההמשך. מקווה להמשיך להיות במקומות משמעותיים ולתרום לעם ישראל בכל מקום שאהיה בו".

לסיום, מסר שתרצה להעביר לצופי 'חבורה'?

"עם ישראל חווה משבר גדול שכואב לכולנו, אך המשבר הזה חושף את עוצמות מסירות הנפש, האחדות והרוח הגדולה שיש בנו ולפעמים נסתרים ביום יום. כשרואים את העוצמות הללו, כל-כך ברור שלמרות הכאב הגדול, גם הפעם, עם הנצח ינצח. ביחד בעז"ה ננצח!"

אנו מודים לנועם על-כך שפינה מזמנו, וניאות להתראיין. הראיון נערך ע"י כתב 'חבורה', העיתונאי יענקי גולדברג.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

10 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. רעות הגיב:

    חבל שאתה רק לא שם תמונה של עצמך… מה יש לך להתבייש מטור כזה מקצועי..

  2. חזקי נויברט הגיב:

    שאפו יענקי ראיונות אישיים. אתה מתקדם יפה…

  3. טוביה הגיב:

    איש רציני מאוד!!! ירובו כמותו

  4. עדיאל ח הגיב:

    הבחור משכמו ומעלה, ישר כח על הראיון

    1. לחלוטין.

      נועם הוא בחור זהב, מלח הארץ, שלא מוצאים בכל מקום..

      הוא פשוט נכס לעם-ישראל.

      אני משער שכולנו נראה אותו בעוד מספר שנים בתפקיד משמעותי כזה או אחר, למען עם-ישראל.

  5. חיים מגל הגיב:

    ראיון פצצה. תמשיך להביא כזה תוכן!

כתבות נוספות של יענקי גולדברג
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו