שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

בצל המלחמה: חיל האוויר מתכונן לקראת אתגר צפון בתרגילי ענק

חיל האוויר אישר תוכנית אימונים חדשה לשנת המלחמה הנוכחית, המתמקדת בהגברת המוכנות למלחמה בזירה הצפונית והאיומים השונים בה, לצד המשך הלחימה

20:38 ,27/03/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

דובר צה"ל הודיע כי חיל האוויר אישר תוכנית אימונים חדשה ומקיפה לשנת המלחמה הנוכחית, שמטרתה להגביר את המוכנות למלחמה בזירה הצפונית והאיומים השונים שהיא מציבה, בד בבד עם המשך הלחימה ברצועת עזה.

עם פרוץ המלחמה, חיל האוויר הקפיא את כל תוכנית האימונים השנתית שלו, וריכז את כל המשאבים והקשב למאמץ המלחמתי. אך בשבועות האחרונים, החל החיל בצורה מדורגת לחזור לאימונים שגרתיים.

על פי דובר צה"ל, תוכנית האימונים החדשה שאושרה תתמקד בהכנות למלחמה נגד חזבאללה ואיומים נוספים בגזרה הצפונית. במסגרתה, יתקיימו תרגילים מקיפים הכוללים תקיפות מאסיביות, טיסות ארוכות טווח לעומק שטח האויב, קבלת החלטות בתנאי לחימה ותרגילי פתע ליחידות השונות.

כמו כן, יתורגלו מודלים מבצעיים ותרחישים רלוונטיים למאפייני הגזרה הצפונית והאיומים השונים שם, שונים מאלה שמאפיינים את הלחימה ברצועת עזה. התוכנית כוללת גם אימונים של כלל מערכי החיל והמטה המבצעי של חיל האוויר.

עם זאת, צה"ל הדגיש כי תוכנית האימונים תואמה על מנת לא לפגוע בהמשך הפעילות המבצעית ברצועת עזה, ובפעילות המשותפת של חיל האוויר עם הכוחות הקרקעיים באזור זה.

מהלך חשוב זה של חיל האוויר בא לשפר את המוכנות לתרחיש קרב נגד חזבאללה בצפון, הידוע כאחד האיומים הקשים ביותר מבחינה צבאית. זאת לצד המשך המלחמה הממושכת ברצועה ודאגה לשמירת היכולות הנדרשות גם בזירה זו.

קרדיט: דובר צה"ל

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו