שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

בנט חושף: ישראל תקפה באיראן בתגובה להתקפות מל"טים

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט חשף בראיון לוול סטריט ג'ורנל כי בתקופת כהונתו הורה על מספר פעולות צבאיות סודיות בשטח איראן • כל הפרטים

08:15 ,29/12/23
לע
קרדיט: לע"מ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בראיון שפורסם הבוקר בעיתון האמריקאי וול סטריט ג'ורנל, חשף ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט מידע מסווג על פעולות צבאיות סודיות שבוצעו על ידי ישראל בשטח איראן. בנט, שכיהן כראש הממשלה בין השנים 2021 ל-2022, נשאל על ידי העיתונאי על המדיניות שנקט כלפי איראן ועל האיומים הביטחוניים מצידה.

בתשובתו חשף בנט כי בתקופת כהונתו כראש ממשלה, הוא הורה לכוחות הביטחון הישראלים לבצע פעולות תגמול ופגיעה בתשתיות איראניות, בתגובה לניסיונות טרור וחתרנות של איראן נגד ישראל. זאת בניגוד למדיניות של רוב קודמיו בתפקיד, שנמנעו בדרך כלל מחשיפה פומבית של פעילות צבאית סודית.

על פי דבריו של בנט, לאחר שבפברואר 2022 שיגרה איראן שני כטב"מים (מל"טים) שנכשלו בניסיון לתקוף מטרות בישראל, צה"ל תקף בתגובה מתקן לייצור מל"טים בשטח איראן והשמיד אותו כליל. "הנחיתי את כוחות הביטחון לגרום לטהראן לשלם על החלטתה לתת חסות לטרור", אמר בנט בראיון.

בנוסף סיפר בנט כי בחודש מרץ 2022, לאחר שכוח טרור איראני ניסה ללא הצלחה לרצוח תיירים ישראלים באיסטנבול שבטורקיה, חוסל מפקד אותו כוח טרור בלב בירת איראן, טהראן. "זמן קצר לאחר הניסיון הכושל, מפקד אותה יחידה טרור ממש נרצח במרכז טהרן", ציין בנט.

התבטאותו הנועזת והברורה של ראש הממשלה לשעבר בנט מהווה תקדים בחשיפה ישראלית של פעולות צבאיות סודיות, ויש הטוענים שהיא אף עלולה לסכן את ביטחון המדינה. מנגד יש הרואים בה הוכחה לכך שממשלת בנט אימצה קו נוקשה ותקיף יותר מול איראן, שכלל גם פעולות תגמול ופגיעה במטרות אסטרטגיות.

פרשנים מדיניים מעריכים כי חשיפת המידע על ידי בנט נועדה להדגיש את נחישותו ואת הקו הביטחוני הנוקשה שהוביל בתקופת כהונתו, על רקע המאבק על ראשות הליכוד. עם זאת, בכירים במערכת הביטחון ביקרו את החשיפה, וטענו כי היא עלולה לפגוע בהרתעה הישראלית מול איראן ולגרום לנקמה ותגובה מצידה.

בשלב זה עדיין אין תגובה רשמית מטהראן על דבריו של בנט.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו