יום רביעי, 03/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

בלבול בצפת: מיירטים פגעו בעיר במקום במטרה עוינת, אדם נפצע

מערכת כיפת ברזל שיגרה בטעות מיירטים לעבר מטרת שווא בצפת. כתוצאה מכך, חייל מילואים נפצע באורח בינוני מרסיסים ופונה לבית החולים.

13:07 ,04/06/24
כבאות והצלה
קרדיט: כבאות והצלה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אירוע חריג התרחש הבוקר (יום ג') בצפון הארץ, כאשר מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל" שיגרה בטעות מיירטים לעבר מטרה שהתבררה בדיעבד כמטרת שווא. כתוצאה מכך, חייל מילואים נפגע באורח בינוני משברי המיירטים שנחתו בעיר צפת.

על פי הודעת דובר צה"ל, לוחמי ההגנה האווירית הצליחו תחילה ליירט בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחדרה מלבנון למרחב הימי של נהריה, ללא הפעלת התרעות בהתאם למדיניות. אולם בהמשך הופעלה בשוגג מערכת היירוט גם במרחב צפת, בעקבות התראות שווא על חשש לחדירת כלי טיס עוין.

משברי המיירטים שנפלו בתחומי העיר צפת נפגע חייל מילואים, שפונה במצב בינוני לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. דובר צה"ל ציין שמשפחתו של החייל עודכנה בדבר האירוע.

בנוסף, מהמרכז הרפואי זיו בצפת נמסר על פציעתו הקלה של אזרח כבן 50, שנחבל בצלעותיו במהלך ריצה אל מרחב מוגן בזמן האזעקות. מוקדם יותר דיווחו במרכז הרפואי זיו על כך שהאזרח והחייל הפצוע הובאו לטיפול במלר"ד, כאשר החייל סובל מפגיעת רסיס בראשו ועבר הדמיה במצב בינוני אך יציב.

האירוע הבלתי שגרתי של טעות מערכת ההגנה, שהובילה לפגיעה בכוחותינו, מצריך בירור מעמיק. צה"ל צפוי לקיים תחקיר של התקלה המצערת הזאת, כדי להפיק לקחים ולמנוע הישנות של מקרים דומים בעתיד. בינתיים, תושבי הצפון ממשיכים בשגרת חייהם, תוך דריכות בצל המתיחות המתמשכת בגבול הצפון.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלחנן כהן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו