יום שישי, 05/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

ביידן מרחיב את המערכה נגד החות'ים בתימן בסדרת תקיפות

ארה"ב תקפה בפעם הרביעית ביעדי החות'ים בתימן במטרה לפגוע ביכולותיהם הצבאיות. בתקיפה הלילה הושמדו 14 משגרי טילים חות'ים שאיימו על ספינות

08:09 ,18/01/24
US5thFleet
קרדיט: US5thFleet
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ארצות הברית תקפה שוב אמש (רביעי-חמישי) את החות'ים בתימן, במה שמהווה התקיפה הרביעית של האמריקאים נגד הארגון מאז תחילת המערכה לפני כשבוע. גם הפעם, כמו בתקיפות הקודמות, מטרת האמריקאים הייתה לפגוע ב"מטרות חמות" של המורדים השיעים.

על פי דיווח פיקוד מרכז של ארה"ב, בתקיפה הלילה הושמדו 14 משגרי טילים וטילים שהיו ערוכים לשיגור על ידי החות'ים נגד ספינות המפליגות בים האדום. התקיפה בוצעה באמצעות שני טילי שיוט מדגם "טומהוק" ששוגרו מספינת חיל הים האמריקאי באזור.

נראה שממשל ביידן אימץ אסטרטגיה של תקיפות יזומות נגד מטרות צבאיות של החות'ים, במטרה למנוע מהם לבצע פיגועים נגד ספינות בינלאומיות העוברות במימי הים האדום ובמצר באב אל מנדב. החות'ים איימו לאחרונה לתקוף ספינות ישראליות.

גנרל מייקל קורילה, מפקד פיקוד מרכז, אמר כי התקיפות נועדו להגן על חייהם של יורדי ים חפים מפשע שנפגעו מהאיומים החות'ים. עם זאת, החות'ים הודיעו שימשיכו במתקפותיהם למרות תגובת ארה"ב.

מומחים אומרים שסדרת התקיפות מראה שוושינגטון החליטה לאמץ קו נוקשה יותר מול איומי הטרור החות'יים, בניגוד לממשל אובמה שנמנע מעימות ישיר. ייתכן שמדובר בניסיון של ביידן לבלום את התעצמות איראן באזור באמצעות בעלת בריתה החות'ית.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ג'ק סלומון
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו