יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

אחרי השתיקה: דו"צ תוקף סרטון המתאר סרבנות ומזהיר מפני שיסוי

אחרי חודשים של שתיקה, דובר צה"ל תוקף בחריפות את הסרטון שפורסם מוקדם יותר שמתאר את החשש מפני סרבנות בצה"ל | בן גביר לא מתכוון למחוק את הסרטון

21:48 ,20/07/23
צילום מסך
קרדיט: צילום מסך
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אחרי חודשים של שתיקה, דובר צה"ל תוקף בחריפות את הסרטון שפורסם מוקדם יותר שמתאר את החשש מפני סרבנות בצה"ל.

דובר צה״ל, תא״ל דניאל הגרי אמר "ביממה האחרונה מופץ סרטון שתכליתו לייצר שיסוי פנימי בתוך צה״ל, אשר ראוי לכל גינוי. הלכידות בצה״ל היא ערך עליון.

אנחנו דוחים מכל וכל את כל האמירות והתבטאויות כנגד מפקדי ולוחמי צוות האוויר בסדיר ובמילואים. אלה מיטב הלוחמים והמפקדים בצה״ל, המסכנים את חייהם לילה לילה.

הרעות וסיכון החיים מתרחשים בכל פעילות מבצעית בין לוחמי צוות האוויר ללוחמי היבשה, אשר פועלים כצבא אחד למען ביטחון מדינת ישראל."

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר "אני לא מתכוון למחוק את הסרטון הממחיש היטב את סכנת הסרבנות. הסרטון המדובר נועד להמחיש את הנזק המוחשי הקיים בניסיון של גורמים שהם מיעוט שבמיעוט לסרב ולהסית לסרבנות.

מי שמסרב להתייצב על רקע הרפורמה, בין אם הוא מחיל האוויר ובין אם הוא מחיל אחר, מסכן את ביטחון אזרחי ישראל.

אני שמח שרובם המוחלט של חיילינו וטייסינו הגיבורים משרתים את המדינה ומגינים עלינו ועל ילדינו ללא תנאים. כל הכבוד לצה"ל!"

יו״ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון לשעבר בני גנץ מאר ״‏גאה בטייסים ובלוחמי החי״ר, הים והיבשה. גאה בכל משרתי צה״ל, מכל קצות חלקי העם. ‏קמפיין ההשחרה נגדם שמלובה על ידי פוליטיקאים קיצוניים וחסרי אחריות – פגיעה קשה בביטחון ישראל ובחברה הישראלית״.

שר הביטחון יואב גלנט פרסם סרטון בו אמר ״כל חייל של צה"ל, כל אחד מהחיילים, בסדיר או במילואים, בים, ביבשה ובאוויר הוא חייל שלנו, הוא זה עליו מוטלת המשימה להגן על כולנו. גם אם אינני מסכים לעמדתו או לדעתו של חייל או של קצין, אני חוזר ואומר הוא חייל שלנו״.

״הסרטון שרץ ביממה האחרונה ברשת הוא סרטון בזוי שמנסה להשיג שיסוי ובידול בתוך צה"ל. אני מגנה את הפעולה הזאתי ואני אומר כאן הסרטון הזה, כמו פעולות אחרות, לא ישיג את מטרתו. צה"ל יישאר צבא מחובר ומלוכד. אין מקום לאמירות מהסוג הזה, אין מקום להתקפה ולגזירת קופונים פוליטיים על צה"ל, על חיילו, על מפקדיו, בכל המערכים״.

״צה"ל הוא צבא שמרחיק מלחמה אבל מקרב את חלקי עם ישראל. אני מבקש מכולכם, אנא שימרו את הפוליטיקה מחוץ לצה"ל. צהל הוא הצבא של כולנו״.

השר מיקי זוהר הודיע בטוויטר כי החליט למחוק את הסרטון מפאת הרגישות. "בימים כה סוערים, שאחד נגד השני, נתקלתי בסרטון שביקש להעביר מסר מאחד בצורה מעוררת מחשבה ושיתפתי כדי להדהד את המסר שאחים אנחנו. לצערי, גוף תקשורת החליט להוציא מהקשרו והציג שהוא פוגע בחיל כזה או אחר. כמובן שזו לא הייתה המטרה ולכן מחקתי".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. דוד הגיב:

    סרטון מזעזע חבל שהוציאו רפש כזה החוצה

כתבות נוספות של גיל קוקה
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו