יום שישי, 27/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

אזהרות חירום בצפון: רשויות קוראות להישמע להנחיות

צה"ל ורשויות מקומיות מפיצים אזהרות והנחיות לתושבי צפון ישראל ודרום לבנון בעקבות הסלמה באזור. קריאה להישאר ערניים ולהישמע להוראות.

09:02 ,23/09/24
לפי סעיף 27 א צילום מסך
קרדיט: לפי סעיף 27 א צילום מסך
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בעקבות ההסלמה המתגברת בגבול הצפון, רשויות הביטחון וההנהגה המקומית בישראל מפיצות אזהרות והנחיות מיוחדות לתושבי האזור. במקביל, צה"ל פונה גם לתושבי דרום לבנון, מזהיר אותם מפני הסכנות הנשקפות להם ומורה להם להתרחק ממתקני חיזבאללה.

בהודעה שהפיץ ראש המועצה המקומית יבנאל, שניר אריש, נכתב: "במהלך השעות האחרונות, צה"ל מבצע תקיפות נרחבות נגד מטרות חיזבאללה בלבנון. על פי כל הערכות, מדובר ביום שונה בהיקפי הפעילות הצבאית שלנו וככל הנראה גם תגובת הנגד של החיזבאללה." הוא הוסיף קריאה לתושבים: "לכן, היום יותר מתמיד, אנו מבקשים מכם להישמע להנחיות ולפעול ביתר שאת כדי להבטיח את ביטחונכם."

ההנחיות כוללות הימנעות מיציאות שאינן הכרחיות והתעדכנות שוטפת בהוראות פיקוד העורף. אריש הדגיש כי "המצב דורש מאיתנו להקפיד ולהישמע לכל ההנחיות" והבטיח כי "המועצה המקומית וכל עובדיה ערוכים לכל תרחיש ונמצאים כאן כדי לתמוך בכם בכל דבר ועניין."

במקביל, פיקוד העורף עדכן את ראשי הרשויות כי צפוי "יום לחימה עצים מול חזבאללה". הודעה זו מעידה על החשש מתגובה משמעותית מצד הארגון הלבנוני לפעולות צה"ל בשטח לבנון.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר בהצהרתו: "זיהינו היערכות של חזבאללה לבצע ירי לשטח ישראל. אם יידרש נעדכן בשינויים בהנחיות פיקוד העורף." הוא הוסיף כי "חזבאללה פרס אמצעי לחימה בתוך בתים בדרום לבנון והפך את דרום לבנון למרחב לחימה. חזבאללה פרס במשך עשרים שנה טילי שיוט רקטות משגרים וכטב״מים בתוך בתים אזרחיים בחסות האוכלוסיה הלבנונית, ומסכן בכך את האזרחים הגרים בכפר."

בפנייה יוצאת דופן, דובר צה"ל בערבית פרסם אזהרה דחופה לתושבי הכפרים בלבנון: "אם אתה נמצא בתוך או ליד בניין המשמש את חיזבאללה לאחסון נשק או תחמושת, עליך לפנות את הבניין הזה ולהתרחק ממנו מיד. כל מי שנמצא ליד אנשי חיזבאללה או נשקם חושף את עצמו לסכנה."

פיקוד העורף הדגיש את חשיבות ההקפדה על הנחיות המיגון, במיוחד לאור אירוע שהתרחש בקריית ביאליק, שם נפלה רקטה בלב שכונת מגורים. בעקבות זאת, הופצו הנחיות מפורטות לגבי סגירת חלונות ודלתות הממ"ד: "כדי להימנע מחדירת רסיסים והדף חשוב לוודא כי חלון הפלדה החיצוני וחלון הזכוכית הפנימי של המרחב המוגן סגורים ונעולים עד לסיום מצב החירום. אם יש לכם חלון הזזה מזכוכית (דו-כנפי) יש להסירו ולהוציא אותו מחוץ למרחב המוגן."

מערכת ההתרעות הפרטית, שאינה קשורה לפיקוד העורף, ממשיכה לפעול במקביל ומספקת התרעות בזמן אמת לתושבי האזור. ביום שני, 23 בספטמבר, בשעה 08:26, הופעלה אזעקת "צבע אדום" באזורים הבאים: הילה, חוסן, כפר ורדים, מעונה, מעיליא ומעלות תרשיחא, יחד עם התרעה על חדירת כלי טיס.

ההסלמה הנוכחית מדגישה את המורכבות של המצב בגבול הצפון ואת הצורך בערנות מתמדת מצד האוכלוסייה האזרחית משני צדי הגבול. בעוד שצה"ל נוקט בפעולות צבאיות נגד תשתיות הטרור של חיזבאללה, הרשויות בישראל עושות מאמצים ניכרים להגן על האזרחים ולהבטיח את ביטחונם.

המצב הנוכחי מעלה שאלות לגבי ההשלכות ארוכות הטווח של ההסלמה על היחסים בין ישראל ולבנון ועל היציבות האזורית בכלל. בעוד שהמאמצים הדיפלומטיים להרגעת המצב נמשכים מאחורי הקלעים, התושבים באזור הגבול נדרשים להמשיך ולהיות ערניים ולהישמע להנחיות הרשויות.

בסופו של דבר, ההתפתחויות בשעות ובימים הקרובים יקבעו את מידת ההסלמה ואת היקף ההשפעה על חיי היומיום של תושבי האזור. בינתיים, הרשויות ממשיכות לעקוב מקרוב אחר המצב ולספק עדכונים והנחיות בזמן אמת לציבור.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל חי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו