שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

דיווחים על הפסקת אש ל 9 שעות | משפחות החטופים מתנגדות

ע"פ הדיווחים ברשת, הבוקר תכנס לתוקף הפסקת אש חד-צדדית הומניטרית בדרום רצועת עזה ל-5 שעות | פורום משפחות החטופים מתנגדים למהלך נחרצות

08:57 ,16/10/23
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הבוקר (ב') בשעה 9 תיכנס לתוקף באופן חד-צדדי הפסקת אש הומניטרית של ישראל בחלקה הדרומי של רצועת עזה. ההפסקה באש צפויה להימשך כ-9 שעות.

על פי דיווחים, כ-100 משאיות העמוסות בכ-1,000 טון של מזון, תרופות וציוד רפואי, ממתינות בצד המצרי של הגבול להיכנס לרצועה ולספק סיוע הומניטרי דחוף לתושבים הנזקקים.

בנוסף, צפויים לצאת מהרצועה במהלך ההפוגה מאות פליטים לכיוון מצרים. המעבר יתאפשר דרך מעבר רפיח שנפתח לצורך כך.

ישראל מדגישה כי מדובר ביוזמה הומניטרית חד-צדדית מצדה, שנועדה לאפשר מעבר סיוע בלבד ולא תשמש כהזדמנות לחידוש הלחימה מצד ארגון הטרור חמאס.

נראה כי ישראל נענתה ללחצים בינלאומיים לאפשר מעבר הומניטרי לרצועת עזה, תוך נקיטת אמצעי זהירות קפדניים כדי למנוע ניצול של ההפוגה לרעה על ידי החמאס.

יוסי כהן ראש המוסד לשעבר מותח ביקורת על חידוש אספקת המים לדרום הרצועה. אומר ברשת ב׳ שאם זה נובע מלחץ חיצוני, זה ״מצמוץ״ בעייתי, ובוודאי הכנסת סחורות. מזכיר שגם אזרחים נטלו חלק במתקפה המרושעת בשמחת תורה

שר החוץ בלינקן אמר לפני ביקורו בישראל אמר "אנחנו עומדים לצד ישראל כשהיא מגנה על עצמה. ארה"ב גם פועלת כדי להבטיח שתושבי עזה יוכלו להיחלץ מפגיעה, וכי הסיוע שהם צריכים – מזון, מים, תרופות – יוכל להיכנס פנימה. לחמאס לא אכפת אם הפלסטינים יסבלו"

פורום משפחות החטופים והנעדרים תוקף הבוקר (ב') את פתיחת מעבר רפיח להכנסת סחורות לעזה. בפורום אומרים כי לא יתכן שבזמן שחמאס מחזיק עדיין בחטופים יועברו סחורות לעזה.

צביקה מור, שבנו נעדר תקף את מעבר הסחורות לעזה "לראות הבוקר את שיירות הסחורות נכנסות לעזה במעבר רפיח, זה לא נתפס. בנינו ובנותינו חטופים בעזה, ושהם יקבלו סחורות? זה לא יעלה על הדעת. תושבי עזה יוכלו לקבל את הפלסטר הראשון רק אחרי שכל החטופים שלנו יחזרו!! כי אין חפים מפשע, יש מחפים על פשע.
אנחנו קוראים לצה"ל ולממשלה – נצחו את החמאס, לא עוצרים עד שמנצחים בע"ה, ועד שאחרון החטופים חוזר הביתה".

ספיר ליפקין מדווחת כי למרות הדיווחים על הפסקת אש זמנית-הומניטרית ברצועת עזה, בשעה 09:00 – בישראל מבהירים: הדיווח שגוי. גם בחמאס הכחישו באל-מיאידין: אין הפסקת אש הומניטרית בעזה.

צילום מסך

קרדיט: צילום מסך

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו