יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » מינויים

ועדת הכספים אישרה את מינויו של משה אדרי לתפקיד מנכ"ל הכנסת

יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה: "משה יוכל להצעיד את הכנסת קדימה, הכנסת תרוויח" יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אני תומך במינוי"

14:25 ,10/01/23
ללא
קרדיט: ללא
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ועדת הכספים אישרה את מינויו של משה אדרי לתפקיד מנכ"ל הכנסת

המנכ"ל הנכנס: "זו זכות גדולה מבחינתי, אני יחד עם עובדי ועובדות המשכן נפעל למען אזרחי ישראל, ונעשה הכל כדי להביא את היכולות הניהוליות והאנושיות כדי שהמשכן הזה יעבוד בצורה טובה למען כולם".

יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה: "משה יוכל להצעיד את הכנסת קדימה, הכנסת תרוויח".

יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה: "אני מודה לך על קיום הדיון, אני מציע לקבל את ההצעה שלי לבחור את ניצב בדימוס צ'יקו אדרי למנכ"ל הכנסת. פורמלית אין מחלוקת שלניצב בדימוס אדרי יש את הרקע והיכולות. בכל תפקיד ניצב שהוא עשה, והוא מילא כמה תפקידים משמעותיים, הוא ניהל מספר אנשים גדול הרבה יותר גדול ממה שהוא צריך לנהל בכנסת. במשרד הבט"פ הוא ניהל 9 מיליארד , תקציב הכנסת הוא כמיליארד ".

"אני חושב שאני מביא מועמד שיכול להצעיד את הכנסת הרבה מאוד קדימה, ראיתי את היכולות של צ'יקו כשר, ממש בולדוזר, יודע להתניע תהליכים, מכיר היטב את המטריה הממשלתית, ואני שלם מאוד עם ההצעה הזו. גם המשטרה כמו הכנסת מאוד נטולה לפיקוח ובקרה, גם משרד הבט"פ כך, הדברים לגבי צ'יקו ידועים, כל אחד יכול לראות אותם".

"כשר בט"פ היה אירוע שהוגשה תלונה על אמירה לא נאותה שנאמרה מפיו של המנכ"ל, בדיון שעסק בצמצום פערים, כביכול בהקשר יוצאי אתיופיה. גם צ'יקו וגם אני מאוד הצטערנו לשמוע את הדבר הזה, כי שנינו באמת עסקנו בצמצום פערים. למשל באכיפת יתר, צמצום של 50 אחוז במעצר בני נוער של יוצאי אתיופיה. בכל התפקידים שלו הוא פעל לטובת יוצאי אתיופיה. האמירה לא הייתה נאותה, לכן התרעתי בפניו כשר הבט"פ".

"במכלול של הדברים כנסת ישראל תרוויח אחרי תקופה די ארוכה שאנחנו בלי מנכ"ל מתפקד. יש הרבה מאוד דברים שממתינים וצריכים טיפול, ומר אדרי הוא האדם הנכון בזמן הנכון, ואני מבקש שחברי הוועדה יאשרו את המינוי שלו".

עו"ד שגית אפיק, יועמ"ש הכנסת: "הוגשו כל המסמכים מבעוד מועד לחברי הוועדה, עברנו על המסמכים ועל הנושאים של ניגוד עניינים ומשמעת, לא עלתה מניעה של המינוי. לוועדה שיקול דעת רחב מאוד, שוחחנו על כך גם שעשינו את הנוהל, אתם רשאים לשקול את הקריטריונים השונים, וזה לפתחכם בהתאם לחומר שבפניכם".

ח"כ אופיר כץ: "אני מברך על המינוי המיועד, עבדנו יחד במשרד לביטחון פנים, ואני מעיד שמדובר באיש ניהול מהרמות הכי גבוהות שיצא לי לעבוד איתם. גם בלדחוף דברים, גם בחשיבה מחוץ לקופסא, גם ביחס שלו לעובדים, הדלת שלו תמיד הייתה פתוחה לכולם. אם וכאשר הוועדה תאשר, הכנסת תתברך במנכ"ל יוצא מן הכלל".

ח"כ מיכאל ביטון: "אני רוצה להמליץ שנתמוך במינוי, ואני כן מעריך אדם שגם אם הייתה לו מעידה הוא מתקן בלב שלם, והביע צער על מה שקרה, וגם בכנסת זה בית של המון מועסקים בני העדה האתיופית, ואפשר לתקן".

ח"כ ניסים ואטורי: "באתי לחזק ולתמוך בבחירה הזו, צ'יקו הוכיח את עצמו עשרות שנים, אני בטוח שיעשה את זה בצורה הנכונה ביותר".

ח"כ אחמד טיבי: "אני מניח שהבקשה תתקבל גם הפעם, ונכבד את בקשת היו"ר. מגיעה מילה טובה למנכ"ל היוצא גיל, הוא שירת את כלל חברי הכנסת".

ח"כ משה סולמון: "אנחנו מכירים את צ'יקו מהרבה מאוד מקומות, במקום שבעלי תשובה עומדים, אין צדיקים גמורים עומדים. אין אף אחד שחף מטעויות. אני תומך בהצעה, והיא תהווה תקווה לבאים בתור בהרבה מאוד תפקידים ציבוריים".

הודיה קין, יו"ר ועד העובדים: "זו הזדמנות בשם כל עובדי הכנסת, לאחל גם לך יו"ר הכנסת הצלחה, ולך המנכ"ל המיועד, באמת בהצלחה רבה, זה יום מרגש עבור עובדי הכנסת, מה שאני יכולה להגיד יש פה הון אנושי מאוד מיוחד, מגויס ואיכותי. יחד אפשר יהיה להצעיד את הכנסת כארגון קדימה, ולהכיר ולהוקיר את ההון האנושי הזה, על זה נדבר בפורום מצומצם. אני מאחלת לנו שנמשיך במסורת של הכנסת, של שיתוף פעולה פורה ויחס מכבד בין הנהלה לועד העובדים, תוך איזון נכון של הצרכים של הכנסת ושל העובדים. השולחן הזה ידע גם מחלוקות, אני מאחלת שנהייה פה רק באירועים חגיגיים כאלה".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אני תומך במינוי, הדברים שנאמרו הם נכונים, בשולחן של ועדת הכספים נעמוד לצדך, בעבודה הלא קלה של ניהול הכנסת עם כל הרגישויות, וכמו שהודיה אמרה שגם באו לכאן עניינים של עובדים. אנחנו מתפללים שתעשה את העבודה כמו שצריך, הכול פה תחת עין בוחנת של הציבור בישראל, ואנחנו מאחלים לך בהצלחה".

ח"כ אימאן ח'טיב-יאסין נמנעה בהצבעה: "אני מאחלת הצלחה, יש הרבה עבודה ועשייה, אני נמנעת כי אני לא מכירה את האיש. לי קשה שהדברים באים מהמקום הביטחוני, וגם האמירה שהייתה אז וההתנצלות, באפקט הראשוני זה עושה לי לא נוח".

חלק מחברי הכנסת מחו על הימנעותה של חברת הכנסת.

ח"כ גפני הגיב לדברים: "עברתי הרבה מאוד מינויים, אנחנו צריכים לשמוע את דברי כולם, אני חושב שזה מיותר אבל זו זכותה".

מנכ"ל הכנסת הנכנס, משה אדרי: "אני רוצה להודות ליו"ר הכנסת, ליו"ר הוועדה ולחברי הוועדה כולם על האמון, זו זכות גדולה מבחינתי, אני יחד עם עובדי ועובדות המשכן נפעל למען אזרחי ישראל, ונעשה הכל כדי להביא את היכולות הניהוליות והאנושיות כדי שהמשכן הזה יעבוד בצורה טובה למען כולם".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו