שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » קורונה

בתי החולים מדווחים: תופעות נוירולוגיות בקרב מחלימי אומיקרון

בית חולים אסותא: "התופעות חמורות וכוללות פירכוסים, איבוד הכרה ואף מצב של קומה. מדובר על עשרות נשים"

09:59 ,17/02/22
קרדיט: בית החולים רמב"ם / ארכיון
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הגל החמישי של הקורונה בישראל הולך ונעלם, אך במערכת הבריאות מתקבלים דיווחים על תופעות לוואי נוירולוגיות בקרב מחלימי ‘אומיקרון’ יותר מאשר בגלים הקודמים, כך דווח ב’ידיעות אחרונות’.

עפ”י הדיווח, בבתי החולים מספרים על מחלימים רבים ובעיקר על נשים שחוות אובדן הכרה, מיגרנה וכאבי שרירים, ובהן גם צעירות שהמחלה שלהן הייתה קלה.

ד”ר דרור דיקר, מנהל פנימית ד’ קורונה בבית החולים ‘השרון’ מקבוצת כללית מספר: “אנחנו רואים לאחרונה בקרב מחלימים שרבים מהם מתמודדים עם חולשה קיצונית עד כדי קושי בתפקוד היומיומי, אובדן הכרה, כאבי ראש קשים, כאבי שרירים וחולשה, ממה שאנחנו רואים, מבין המאושפזים בתופעות הללו סך הנשים היה גבוה יותר”, אומר הד”ר.

ד”ר סאלו חרץ, מנהל מחלקת ניורולוגיה בבית החולים הציבורי ‘אסותא’ באשדוד, מספר אף הוא על תופעות דומות בקרב מחלימים בבית החולים אצלו: “אנחנו רואים יותר אצל נשים שהן מפתחות תסמונות של כאב ראש דמויות מיגרנה. זה נשמע פשוט אבל זו פגיעה קשה באיכות החיים. זאת לצד תת-קבוצה של נשים בהיריון או אחרי היריון, שבהן התופעות הללו חמורות יותר וכוללות פירכוסים ואיבוד הכרה ואף מצב של קומה. מדובר על עשרות נשים ורובן מתאוששות. המודעות של הנוירולוגים לתופעות הללו גדלה והיום אנחנו יודעים לזהות אותן ומחפשים אותן הרבה יותר טוב”.

ד”ר ארנון שחר, ראש מערך הקורונה ב’מכבי’, אומר כי עוד מוקדם להצביע באופן ישיר על הקשר בין ההחלמה לתופעות הללו: “נכון שיש הרבה מחלימים אבל כולם רוצים נתונים שהם עדיין לא מעובדים, וזה יכול לגרום להטיה. יש אירועים ספורדיים של עילפון והפרעות קשב וזה יכול להיות קשור. האם זה קשור להחלמה לעומת כאלו שלא החלימו? זה לא שחור ולבן. אנחנו רואים בעיקר שהשיעולים נמשכים לא מעט לאחר ההחלמה, הרבה מאוד תלונות של חולשה, וסימנים של כאבי שרירים”.

ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה נמסר: “משרד הבריאות נמצא בתהליך לבניית רשם קורונה שמטרתו לעקוב לאורך זמן אחר מחלימים”.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו