יום שלישי, 08/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » יהדות

מעורר: 'תכלית כל הבריאה היא הגאולה' • הרב זלמן אבלסקי

מכתב מעניין ששיגר הרב זלמן אבלסקי, ובו הוא מסביר על פי תורתנו הקדושה את העובדה שבכל דור יש יהודי שראוי להיות משיח, ובדורנו הינו הרבי שליט"א

08:47 ,07/07/24
ארגון 'לחלוחית גאולתית'
קרדיט: ארגון 'לחלוחית גאולתית'
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

'ממלכת חב"ד ליובאוויטש אין לה גבולות': לרגל יום ה'יארצייט' ביום כ"ט סיוון של הגה"ח הרב זלמן טוביה הכהן ע"ה אבלסקי – שליח הרבי מלך המשיח ורבה הראשי של מדינת מולדובה, מערכת אתר 'לחלוחית גאולתית' מגישה מכתב מעניין ששיגר הרב אבלסקי לרבנים וחסידים, ובו הוא מסביר על פי תורתנו הקדושה את העובדה שבכל דור יש יהודי שראוי להיות משיח, ובדורנו הינו הרבי נשיא דורנו • לקריאה

•••

טיירע ברידער, טיירע חסידים!

במצוות רבינו הגדול אדמו"ר שליט"א נפרסם בכל מקום לאחינו בני ישראל כי יש לדבוק בתורתנו הקדושה ולנהוג אך ורק על פי ההגדרות ההלכתיות הברורות שיש בה, הרמב"ם בספרו ההלכתי, בפסק הלכה למעשה (הלכות מלכים פרק י"א הלכה ד') קובע שאנשי הדור אמורים לזהות את המשיח על פי אישיותו ופעולותיו, על דבר שהרבי הוא הוא משיח צדקנו, נפעל לפי מקורות תורתנו הקדושה, ולא על פי סברות הגיוניות ככל שיהיו, בכל פרט בחיים התורה והוראותיו הקדושות של הרבי הם תמצית חיינו, כך בנושא הכי מרכזי בחייו של יהודי בכלל וחסיד בפרט, העניין הכי העיקרי, תכלית כל הבריאה – משיח!

וכפי שכותב הרמב"ם בהקדמתו לפירוש המשניות מבואר לנו, שבכל דור ישנו אחד הראוי להיות גואל הדור, 'דַבָּר אחד לדור, ולא שני דברים לדור', ושהתפקיד של אותו יחיד בדור (אשר לפיו נוכל להכיר ולדעת מיהו אותו 'יחיד בדור') – הוא להפיץ תורה ומצוות לכל אנשי הדור. הפצה כזאת עצומה, של תורה ויהדות וחסידות, בעולם כולו – יכול לעשות רק הדבר של הדור, וכפי שאנו רואים בחוש, אלפי בתי חב"ד בכל מרחבי תבל, תורתו של הרבי נלמדת בכל חוגי עם ישראל, מקצה העולם ועד סופו.

עוד מזמן התלמוד בני ישראל נהגו והצביעו וקבעו על רבם את האפשרות שהם המשיח בדורם. בגמרא (סנהדרין צח, ב') מסופר על תלמידי בתי מדרש שונים, שאמרו כי שמו של המשיח כשם רבם, רמזו לכך שראו ברבם את האדם הראוי להיות משיח. רב אומר 'כגון רבינו הקדוש [משיח]'.

נוסף לכך – רב נחמן מכריז על עצמו שהוא משיח. 'שבכל דור נולד אחד מזרע יהודה שהוא ראוי להיות משיח לישראל' (רבינו עובדיה מברטנורא על מגילת רות ושו"ת חת"ם סופר חושן משפט בליקוטים סי, צח), ועל זה מוסיף בעל ה'שדי חמד' (פאת השדה מערכת האל"ף כלל ע') ש'בדרך הזה היה משוער אצלם בכל דור מיהו'. ועל פי זה כתבו גם כן תלמידי האר"י ז"ל, שבימיו היה האר"י ז"ל (ועיין קונטרס 'מקדש מעט'). ופשוט מאוד לידע ולהכיר מי הוא גואלן של ישראל הדואג לכל יהודי בעולם בגשמיות וברוחניות.

הפצה כזאת של תורה ויהדות בכל העולם כולו יכול לעשות רק הדַבָּר של הדור, שזהו גם אחד הסימנים, שעל פיו יכולים לדעת מיהו המשיח של הדור וזה פשוט כנזכר לעיל. הרבי מליובאוויטש – משיח צדקנו הוא היחיד בדורנו, המפיץ תורה ומצוות בכל העולם כולו, ממלכת חב"ד-ליובאוויטש אין לה גבולות. היא משתרעת על פני כל העולם כולו. שליחי הרבי מלויבאוויטש מלך המשיח נמצאים בכל מקום, באוסטרליה, באמריקה, במרוקו, בטוניס, במרחבי ברית המועצות לשעבר, בארצות אירופה, בהודו, בהונלולו – ובכל מקום, השמש אינה שוקעת בממלכת חב"ד, ברור ידוע ומובן שהרבי מליובאוויטש, מנהיג דורנו – הוא משיח צדקנו.

על מלך המשיח נאמר הפסוק (תהלים כא, ה') 'חיים שאל ממך נתתה לו אורך ימים'. ובפרושו על הפסוק 'ישכיל עבדי' כותב הרמב"ן אותו דבר, משיח צדקנו חי וקיים לנצח נצחים, לעולם ועד! רבי יהודה הנשיא (משיח בדורו. עיין לעיל, סנהדרין צח, ב) 'כל בי שמשי הוה אתי לביתיה [= כל ליל שבת היה בא לביתו] והיה נראה בבגדי חמודות שהיה לובש בשבת ופוטר את רבים בקידוש היום' (כתובות קג, א' וגיליון הש"ס שם, ועוד). 

כך גם בדורנו, מאמינים ובטוחים בדברי קודשו של הרבי, בדברי תורתנו הקדושה תורת חיים, שדבר אחד מדבריו לא ישוב ריקם, כי בשם קודשך נשבעת לו שלא יכבה נרו לעולם ועד. בזמנים הקשים תחת השלטון הקומוניסטי בברית המועצות, למדנו בישיבות במחתרת, האמנו בכל מאודנו שיבוא יום ונתראה עם הרבי. בגשמיות לא הייתה שום אפשרות לנסוע לרבי. 

אך למרות שלא ראינו את הרבי, ההתקשרות לרבי הגיע לשיאים חדשים, חסידים מסרו את נפשם בפועל ממש לקיים את דברי הרבי ולהתמסר בלי חשבונות לחינוך ילדי ישראל, ויתר הוראות רבינו, החסידים פעלו במסירות נפש כדי לעשות את מה שהרבי אומר ומורה, והיו חסידים שמסרו את נפשם בפועל (הי"ד). הכל מתוך התקשרות ורצון להיות מקושרים לרבי, ולבצע הוראותיו ובקשותיו בפועל ממש.

אצל חסידים בכל הדורות, כל מילה של הרבי היא קודש קודשים, יתירה מכך חסידים שמעו דברים שרבותינו נשיאנו אומרים ברמז – חסידים עשו מזה רעש ושטורעם גדול ומיוחד. מהרבי קיבלו לא רק רמזים, אלא דברים ברורים, ועידודים סוחפים, הרבי נותן לנו כוחות מיוחדים לבצע את שליחות, נותנים לך, רק תיקח, רק לשבת ולמודד, ללמוד וללמד להפיץ אצל כל בני ישראל, את דברי תורתנו הקדושה, את דברי התורה של הרבי.

לנו הזכות והחובה אשר שליח הוא למסור דעת תורה, שליחות עמודי התורה, ראשונים וראשוני ראשונים עד לסמוכין איש מפי איש עד משה רבינו שקבל התורה מסיני – שלוחו של מקום. 'שליח נאמן' שאינו משנה בשליחותו יש לו הכוח והתוקף של המשלח וכמאמר רבותינו הקדושים: 'שלוחו של אדם כמותו'. 

ולמעלה בקודש עד כביכול של אדם העליון שעל הכיסא, אשר הוא האומר לכל תלמיד ותיק: 'ואשים דברי בפיך', הרבי נותן לנו אחריות ותפקיד גדול, לפרסם לכל אנשי הדור, כי זכינו ואנו הדור הראשון לגאולה, ובדורנו יש לנו את נביא הדור הרבי שליט"א משיח צדקנו, ואת דברי הרבי נביא לכל דמות תורנית ויהודית עם מקורות תורתנו הקדושה, אותם לא ניתן לערר עליהם וחלילה לא לחלוק.

הרבי הכין כבר את העולם כולו עבור עם ישראל והאומות כולם, אנו צריכים למלא את המעשה הקט של כל אחת ואחת מאיתנו, ומיד נזכה לראות בעיני בשר את הרבי שליט"א מליובאוויטש משיח צדקנו, יבוא ויגאלנו מלך על כל העם בגשמיות וברוחניות גם יחד, נאו אמן.

את הניסים הגדולים שאדמו"ר הריי"צ הוביל אותנו כל הדרך עד בוא הרבי שליט"א משיח צדקנו, כעת אנו עומדים עם דברי רבינו עם שיחותיו ומאמריו הקדושים, הם הדרך עבורנו, אנו מקבלים את המלכת מלכותו של הרבי, ומבקשים מהרבי שיגאל אותנו במהרה בימינו, נאו אמן. כולנו נודיע ונפרסם לכל יהודי ולכל באי תבל כי משיח צדקנו חי חיים נצחיים! ידעו ילמדו, יבקשו בשמחה וטוב לבב: יחי אדוננו מורינו ורבנו, דער ליובאוויטשער משיח צדקנו לעולם ועד!

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ירון הגיב:

    מכתב מרתק ומלא במקורות תורניים. הרב אבלסקי מביא ראיות מעניינות מהגמרא והפוסקים לכך שבכל דור יש מי שראוי להיות משיח, ושמותר להאמין ברב כמשיח עוד בחייו. אמנם יש מחלוקת בנושא, אני אוהב איך שהוא מציג את דעתו בצורה מכובדת ומבוססת.

כתבות נוספות של לחלוחית גאולתית חבד
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו