שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

קצינים חרדים מאיימים לפרוש אם חוק הגיוס יעבור סופית

קצינים חרדים בתגובה "במידה והחוק יאושר בשלוש קריאות, נאלץ לקטוע את השירות בצה"ל"

21:34 ,31/01/22
קרדיט: דובר צהל / תגובות הרשת הפוליטית לחוק הגיוס שעבר בקריאה ראשונה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לאחר שחוק השוויון בנטל עבר בקריאה בראשונה במליאה הכנסת התגובות לא איחרו לבוא כשח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר 'הפכתם את לומדי התורה לאזרחים פלילים, הצבא אינו ערך אלא צורך, אלא לימוד התורה הוא ערך – לומדי התורה נושאים בעול לא פחות מכל אחד אחר, ואת המסורת הזו אתם הולכים להחריב. האמת ידועה, אין שום צורך בגיוס, כבר היום הצבא מחזיק אלפי חיילים שאין בהם צורך. ובעיקר, האבסורד הגדול ביותר הוא כי מי שהחליט האם לומדי התורה יהיו עבריינים פלילים הם חברי הכנסת הערביים'

יו״ר ש"ס אריה דרעי אמר ״בתוך הכשלונות הענקיים של בנט ולפיד בטיפול בקורונה וביוקר המחיה, ולאחר הכישלון הקודם באישור חוק הגיוס, הם מצאו זמן הערב להביא שוב את חוק הגיוס הפוגעני ולאשר אותו בתמיכת נציגי התנועה האיסלמית.

״מטרתו היחידה של החוק הוא נסיון לפגוע בבני הישיבות ולהוציא אברכים מלימודם. אבל זה לא יעזור להם. אף תלמיד ישיבה שתורתו אומנותו לא יעזוב את הגמרא בכפיה! לומדי התורה לא יוכנסו ביעדים ומכסות! את קול התורה לא ישתיקו במדינת היהודים!״

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר "כניסתם של החרדים לשוק העבודה זה הרווח של כולנו.

הערב העברנו בקריאה ראשונה תיקון חשוב לחוק הגיוס שמוריד את גיל הפטור, תוכנית שלמענה פעלתי במשך שנים.

עד היום, צעירים חרדים, גם כאלה שנטייתם ורצונם אינם ללמוד בישיבה או שאינם מתאימים לכך, נשארים בישיבה רק מכיוון שאין להם ברירה אחרת.
חלקם פשוט ממתינים בישיבה ללא מימוש עצמי עד לגיל 24 – גיל שבו רבים מהם כבר עם משפחה וילדים – וצריכים ״להתפשר״ על מקצוע.

כך נוצר מצב בו מאות אלפי חרדים חיים חיי עוני ותלות במדינה במשך שנים.

הורדת גיל הפטור משירות צבאי לחרדים לגיל 21 תאפשר לצעירים חרדים לצאת ללמוד מקצוע בגיל הגיוני, לעבוד בעבודה איכותית לאורך חייהם ולפרנס את משפחותיהם בכבוד".

שר החוץ  יאיר לפיד אמר ״הממשלה הזו והמפלגה הזו, יש עתיד, ממשיכים לקיים הבטחות. אנחנו עושים מהלכים שבמשך שנים על גבי שנים אף אחד לא העז לגעת בהם.״

”חוק השיוויון בנטל עבר לא מעט גילגולים, אבל העקרון נשאר זהה: אין דבר כזה זכויות בלי חובות. לכולנו יש אחריות על גורלה של המדינה. על הבטחון הלאומי.“

היום החוק הזה עבר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. עשר שנים עמדנו בהפגנות ובצמתים והבטחנו שהיום הזה יגיע. הבטחנו שלא נעצור ולא נשקוט ולא ננוח עד שזה יקרה, ואכן לא עצרנו.

זה לא חוק מושלם, אבל הוא יוביל לזה שיותר חרדים יתגייסו, יותר חרדים ילכו לשירות לאומי, והרבה הרבה יותר חרדים ייצאו לשוק העבודה ויהיו חלק מהכלכלה הישראלית.

זה כוחו של המרכז. במקום ססמאות, פשרות מעשיות שמביאות תוצאות. מבטיחים ומקיימים.”

שר האוצר אביגדור ליברמן, צייץ כעת בחשבון הטוויטר שלו: מילה זו מילה

לא ויתרנו על העיקרון של שוויון בנטל, נלחמנו בכל הכח כדי להעביר את חוק גיוס בני הישיבות והיום הוא עבר בכנסת בקריאה ראשונה.

שר הביטחון, בני גנץ: "העברנו כעת במליאה את חוק הגיוס בקריאה ראשונה – צעד ראשון בדרך למתווה השירות הכולל שבכוונתי לקדם, שיענה על הצרכים הביטחוניים והחברתיים של מדינת ישראל עשורים קדימה. נמשיך לפעול למען שמירה על ביטחונה של ישראל וחוסנה."

ריידא זועבי שתמכה בחוק אמרה ״לאחר שהגעתי להבנות עם הקואליציה בנוגע לבעיות של הבדואים בנגב בענייני הקרקעות, הדיור והישובים הבלתי מוכרים ובניית תוכנית כוללת שמטרתה פיתוח מתקנים בכפרים הבדואים בנגב, וכמובן לאחר שהקואליציה הממשלתית התחייבה שלא להשתמש בחוק גיוס החרדים לאשרור חוק דומה לבני החברה הערבית, וכל חוק בהקשר זה הנוגע לציבור הערבי, הצבעתי היום בעד חוק הגיוס לחרדים״.

יוחאי דנינו מפרסם כי קצינים חרדים בשירות קבע מאיימים לפרוש מתפקידם כמחאה על אישור חוק הגיוס. "במידה והחוק יאושר בשלוש קריאות, נאלץ לקטוע את השירות בצה"ל. לא נהיה חלק מהפגיעה באחים שלנו", אמרו הערב.

 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של יוסף ורדיגר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו