שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

לקראת מפץ במערכת הפוליטית? המפלגות החרדיות נערכות ליום שאחרי

לאחר כמה מערכות בחירות ללא הכרעה, כאשר המפלגות החרדיות נותרו נאמנות לגוש נתניהו, כעת הן נערכות ליום שאחרי ומסמנות את בני גנץ כאלטרנטיבה.

19:47 ,24/07/22
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

כמה מערכות בחירות ללא הכרעה, המפלגות החרדיות נותרו נאמנות לגוש תומכי נתניהו ושילמו במחיר של הקמת ממשלה עוינת לחרדים. כעת שוב סבב בחירות והפעם התקווה בגוש המסורתי חרדי בראשות בנימין נתניהו שהם יצליחו להגיע לרף ה-61 מנדטים, מה שלא הצליחו לעשות במשך כמה סבבי בחירות שנערכו לאחרונה.

הסקרים שמשקפים בעיקר מגמות מראים שעדיין אין לגוש תומכי נתניהו 61 מנדטים ובקושי 60 מנדטים. נכון, אנחנו נמצאים רק בתחילתה של מערכת בחירות והכל עוד יכול להשתנות. אבל אם המפה הפוליטית תישאר כפי שהיא כעת, כאשר בגוש הימין הקרבות הפנים מפלגתיות בתוך יהדות התורה והציונות הדתית מתעצמות (מן הסתם קרוב לבחירות זה ירגע קצת) ורסיסי מפלגות כמו הבית היהודי וימינה רצות למרות הסיכון הגבוה שלא יעברו את אחוז החסימה אז הסיכוי של נתניהו להגיע ל-61 מנדטים הולכים ומצטמצמים. התקווה במקרה כזה היא במפלגות השמאל או הערביות אם אחת מהן לא תעבור את אחוז החסימה מה שישקף גם אחוז הצבעה נמוך אצלם אז יש עוד סיכוי קטן שגוש נתניהו יוכל להגיע ל-61 מנדטים ולהרכיב ממשלה. אך אם כל מפלגות השמאל יעברו את אחוז החסימה, אז הסיכוי של גוש נתניהו להרכיב ממשלה נמוך מאוד.

במפלגות החרדיות מבינים את זה אך לשבור את הברית עם הליכוד יהיה להם נורא קשה. כבר שנתיים וחצי הם מטיפים כמה חשוב ללכת עם הציבור המסורתי שנמצא בימין, מה גם שרוב גדו"י הורו כך, בנוסף לש"ס יהיה עוד יותר קשה שכן היא חולקת עם הליכוד את אותם מצביעים. כאן עולה השאלה האם אפשר לגרור את הליכוד לממשלת אחדות שלא בראשות נתניהו, במפלגות החרדיות בטוחים שזה אפשרי אם גם אחרי הבחירות הקרובות נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה.

המועמד המועדף על המפלגות החרדיות הוא בני גנץ שחבר לאחרונה עם גדעון סער וכעת הם עומדים בראשות מפלגת כחול לבן התקווה החדשה שניצבת כשלישית בכנסת (הכל עוד יכול להשתנות). האיחוד בניהם אמנם מקשה על הליכוד להקים ממשלה כשגנץ ראשון ברוטציה אבל בפוליטיקה הכל אפשרי. בעבר גדעון סער כבר היה על סף חתימה על ישיבה עם נתניהו באותה קואליציה לפני שהוקמה ממשלת בנט ולפיד, אך ימינה מיד הציגה את הממשלה והמגעים ירדו לטמיון. בהמשך במהלך קיומה של הממשלה חודשו כמה פעמים המגעים עם תקווה חדשה והם כמעט הבשילו ושוב ירדו לטמיון לאחר שנחשפו. לתקווה חדשה אין בעיה לשבת עם הליכוד כל עוד נתניהו לא בראשות הממשלה, האם הליכוד יסכימו לכך לא בטוח אבל בכל אופן המפלגות החרדיות ינסו את מזלם בלהרכיב ממשלה שכזאת עם הליכוד, כחול לבן, תקווה חדשה (אולי גם בלעדיה), המפלגות החרדיות ואם יהיה צורך ינסו לצרף גם את העבודה או הציונות הדתית למרות שהסיכוי שהם יצטרפו נמוך עוד יותר.

המהלך שהמפלגות החרדיות מתכננות לא בטוח שיצליח והם ינסו לממש אותו רק במידה ונתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה. מה יקרה אם גם מהלך כזה לא יצליח. אז גדו"י יצטרכו להכריע, הערכה היא שלמפלגות החרדיות כיום מבחינה אלקטוראלית כבר לא משתלם לצאת מגוש הימין, הציבור החרדי זז ימינה בשנים האחרונות והמפלגות החרדיות קשרו את גורלם לליכוד יותר מדי חזק שרק גדו"י יוכלו להתיר את הקשר הזה. לכן גפני יכול לרמוז עוד מאה פעמים שהוא לא נאמן יותר לליכוד אך חלק מיהדות התורה לא איתו בנושא ובטח שלא בש"ס. לבד הוא לא יצא להרפתקה מפוקפקת שכזאת.

אם כן נמתין במתח כיצד הדבר יתפתחו, מערכת הבחירות רק החלה והכל עוד עשוי להשתנות.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

4 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אלבז הגיב:

    נראה את גפני מצהיר דבר כזה. חצי מהבוחרים שלו בורחים לשס או בן גביר

  2. מאמין הגיב:

    עכשיו שגנץ קורץ להם יז לזה סיכוי

  3. אזרח ותיק הגיב:

    אין סיכוי שהחרדים יבגדו בנתניהו. זה בדם שלהם. תמיד זה רק דיבורים כדי לקבל תיקים טובים

  4. יהונתן הגיב:

    די נתניהוץ הגזמנו עם זה. הגיע הזמן להתקדם. אתב כותב מדהים

כתבות נוספות של פנחס משה פורמן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו