שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

הבחירות לרשויות המקומיות? – הנה המתווה המושלם! // טור דעה

השר ארבל, מודיע כי הבחירות יתקיימו ב-30 בינואר 2024 השר סמוטריץ', מודיע כי הוא מתנגד הנה המתווה הפשוט והקליל שיעשה סדר! טור דעה

19:49 ,18/12/23
צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות
קרדיט: צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות / השר בצלאל סמוטריץ' בשיחת טלפון
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

> שר הפנים משה ארבל מש"ס, הודיע כי הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו ב-30 בינואר 2024 – כ' שבט תשפ"ד, למעט ארבע-עשרה רשויות מקומיות בעוטף ובצפון שפונו מהבתים – ובהם הבחירות ייערכו רק חמישה חודשים אחרי שהם יוחזרו לבתיהם.

> שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מ'הציונות הדתית', הודיע כי הוא מתנגד לקיום הבחירות ב-30 בינואר, בעקבות העובדה שישנם עשרות אלפי חיילים שמשרתים כעת בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל' בחזית, וכך הם אינם יוכלו לממש את זכותם הדמוקרטית – ולהצביע בבחירות.

במכתב ששלח שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לשר הפנים משה ארבל, הסביר כי הוא מבקש לדחות את הבחירות למועד שייקבע אך ורק בתום המלחמה, על מנת להבטיח בחירות תקניות שלא מפלות לרעה "את אלו הנלחמים ומוסרים נפש למען מדינת ישראל ועם ישראל".

השר סמוטריץ' הוסיף: "לאחר הודעתך על קביעת מועד הבחירות, משרתי מילואים רבים המוצבים בחזית נקלעו לסיטואציה מורכבת. משרתי המילואים, כולל מועמדים ואנשי קמפיין – עודם נלחמים".

סמוטריץ' גם הביא נתונים: "רק במפלגת הציונות הדתית – מתוך 66 רשויות מקומיות שבהן מועמדי המפלגה מתמודדים – 62% מבעלי התפקידים מגויסים ו-24% מראשי הרשימות מגויסים. אבקש לקיים דיון נוסף בנושא ולדחות את הבחירות למועד שייקבע אך ורק בתום המלחמה".

 

> המפלגות בעד דחיית הבחירות:

– הציונות הדתית
– עוצמה יהודית
– דגל התורה
– סיעת 'נעם'
– למרבה הפלא.. מפלגת ש"ס בכבודה ובעצמה!

> המפלגות נגד דחיית הבחירות:

– המחנה הממלכתי (כולל 'תקווה חדשה')
– חד"ש-תע"ל

> המפלגות שנותרו בסימן שאלה:

– הליכוד: יצאנו לבדוק מה דעתם של חברי מפלגת השלטון – אך ראו פלא, אוויר! אך בחיפוש רחב במעמקי הרשת, מצאנו משהו.. במענה לפניית אתר החדשות הדתי 'סרוגים', אמרו במפלגת הליכוד כי אין עמדה מגובשת בסוגייה אך "רוב חברי הסיעה מתנגדים לדחייה נוספת" – כלומר, בעד קיום הבחירות בזמן שקבע השר ארבל.

– יש עתיד: "תאריך הבחירות נקבע ע"י שר הפנים ואנחנו נערכים בהתאם". כמו כן הם מוסיפים שפנו לשר הפנים משה ארבל לקבל מסמכים ונתונים שלפי זה נעשתה ההחלטה, אך הם טרם קיבלו את מבוקשם.

– ישראל ביתנו: טרם הביעו את דעתם.

– אגודת ישראל: טרם הביעו את דעתם.

– מפלגת העבודה: טרם הביעו את דעתם.

– רע"מ: טרם הביעו את דעתם.

 

> המתווה המהפכני שיביא לפשרה!!

אז כיצד בכל-זאת ניתן להביא פשרה בין שני הצדדים, להרגיע את הרוחות ולהפריד בין הצדדים, ולהביא מתווה אחד, מוסכם כל כולם – שיגרום לסדר ובאמת יצור משהו טוב, איכותי ונכון?

אז הנה המתווה, תראו כמה הוא פשוט ותשפטו בעצמכם:

1. המועד לבחירות לרשויות המקומיות ישאר ה-30 בינואר 2024/כ' שבט תשפ"ד, כפי שקבע שר הפנים משה ארבל.

2. בערים וביישובים בהם אחוז התושבים שמגוייסים עומד מעל 45% מתושבי העיר, הבחירות יידחו עד לאחר המלחמה.

3. בערים וביישובים בהם אחד מהמועמדים נמצא במילואים:

א. במידה ומדובר במילואים קרביים (כלומר שתפקידו של הלוחם חיוני והכרחי למהלך הלחימה) – הבחירות יידחו בעיר בה הוא מתגורר יידחו עד סיום המלחמה, על-מנת לאפשר לו להתמודד.

ב. במידה ומדובר מילואים לא-הכרחיים (כלומר שהוא לא לוחם בחזית, וניתן למצוא לעיסוק שלו מחליף, כלומר לא קריטי שהוא ספציפית יעמוד ויעשה את העבודה שהוא עושה) – המועמד יקבל פטור זמני מהמילואים, עד תום מערכת הבחירות.

 

בואו לא נשכח דבר אחד: נכון, יש מלחמה קשה שמתחוללת בחוץ. יש חטופים בשבי החמאס. יש חיילים שנאבקים בחזית. יש גם לצערנו הרוגים, השם יקום דמם. המצב רחוק מלהיות פשוט וקל.

אך יחד עם זאת, עלינו לזכור: אסור לנו להתייאש, ליפול, להיכנע. בשונה ממחבלי החמאס שנכנעים ברצועת-עזה בזה-אחר-זה, אנחנו נשדר משהו אחר, שונה לחלוטין. נשדר עוצמה. נחישות. כוח.

חבר-הכנסת לשעבר מטעם מפלגת 'המחנה הממלכתי', אלון שוסטר, בימים האחרונים דברים נכונים ומדויקים: אנחנו צריכים להראות לאויב שאנחנו ממשיכים לחיות למרות הכל.

עם ישראל חי!

 

קראתם? נהנתם? יש לכם מה להוסיף, להעיר או להאיר? – כתבו בתגובות!

 

התחברתם למתווה? אתם בעד המתווה?

נשמח שתפיצו את המתווה ותהדהדו אותו בכל מקום אפשרי, בכדי שיוכל לעורר שיח!

ומי יודע, אולי בזכותכם מדינת ישראל תנצל ממשבר פוליטי נוסף?.. 🙂

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

8 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יאיר הגיב:

    הלוואי שהצרות שלנו היו משבר פוליטי, חיילים מתים מדי יום ויש אנשים שמתעסקים בזוטות מעין אלו

  2. חיימק'ה הגיב:

    רעיון חכם ומנוסח בצורה יפה..

    יאללה, תשלח לשר ארבל

    1. משה. ר הגיב:

      שלחתי לו עכשיו, קשה לי להאמין שזה יזיז שם משהו כי לדעתי יש כאן יותר פוליטיקה סודית מרציונל…

  3. גדי וינרוט הגיב:

    לפי הנתונים שאתה מביא יותר פשוט לדחות את הבחירות.
    בפרט שרוב המפלגות מעוניינות בכך.

  4. מאיר הגיב:

    לדעתי זה בעייתי להפריד את מועדי הבחירות, יש לזה תקדים?

    1. ערב טוב מאיר,
      שאלה יפה, וכל הכבוד שאתה חושב על הפרטים הקטנים.

      לדעתי לא היה כזה דבר בעבר, אך לדעתי גם מעולם לא נערכו בחירות לרשויות מקומיות בעיצומה של מלחמה קשה שמתנהלת בדרום (ויכול להיות שיתפתח גם בצפון..)

      בעבר היו מקרים שבחירות נקבעו לזמן שבו התרחשה מלחמה.

      כך למשל הבחירות לכנסת השמינית נדחו בשל מלחמת יום הכיפורים שפרצה. הבחירות היו אמורות להיערך ב-30 באוקטובר 1973, אך פריצתה של מלחמה יום הכיפורים הובילה לדחיית הבחירות לסוף דצמבר באותה שנה. (פה מדובר בבחירות לכנסת ולא לרשויות המקומיות, אך עדיין אותו רעיון)

      בבחירות 2009 היה סימן שאלה לגבי מועד הבחירות (בגלל 'עופרת יצוקה' שהתחיל ממש זמן קצר לפני הבחירות). המבצע החל ב-27 בדצמבר 2008, הבחירות היו אמורות להיערך ב-10 בפברואר 2009.

      אז לא היה ברור האם הבחירות ייערכו בעיצומה המלחמה או יידחו בעקבותיה (ממש כמו עכשיו). בסופו של דבר המבצע הסתיים ב-18 בינואר 2009 והבחירות נערכו בזמן שנקבע מראש.

    2. גם אם יש לזה תקדים לדעתי זה מיותר. חיי אדם על הכף ומייתר להתעסק בבחירות זה יפלג את העם יותר ויותר. לא מבין כלל מה הלחץ להעביר תקנה זמנית ולדחות עוד את הבחירות. אף רשות לא תקרוס מזה תאמינו לי

      1. חבר-הכנסת לשעבר מטעם מפלגת 'המחנה הממלכתי', אלון שוסטר, אמר בימים האחרונים דברים נכונים ומדויקים: "אנחנו צריכים להראות לאויב שאנחנו ממשיכים לחיות למרות הכל". והוא צודק

כתבות נוספות של יענקי גולדברג
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו