יום שלישי, 22/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » משפחה

ניצול ערכאות בהאשמות חמורות על פגיעות מיניות

בית המשפט לענייני משפחה בירושלים בתיק שנידון אצל השופטת ריבי לב חיון דחה בקשה שהוגשה על ידי אם לקטינות, אשר ביקשה למנוע מהאב לקיים קשר

11:12 ,20/10/24
צילוםAI
קרדיט: צילוםAI / ניתוק הקשר עם אחד ההורים עלול לפגוע בהתפתחות הרגשית והחברתית של הילדים
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בית המשפט לענייני משפחה בירושלים דחה את בקשת האם למנוע קשר בין האב לקטינות לאחר שהתקבלה התמונה הכוללת כי עניינם של בני הזוג נידום בהרחבה כבר בבית הדין הרבני האיזורי 

בית המשפט לענייני משפחה בירושלים דחה לאחרונה בקשה שהוגשה על ידי אם לשתי קטינות, שניסתה למנוע מהאב לקיים קשר עם בנותיו. החלטת בית המשפט התקבלה לאחר דיון מקיף שכלל שמיעת טענות הצדדים ועיון במסמכים שהוצגו, לרבות חוות דעת מקצועיות.

בתוך פסק הדין הובהר כי ההליכים המשפטיים בין ההורים מתנהלים זה זמן רב בבית הדין הרבני, שם ניתנו צווים להכנת תסקירים ונדרשו חוות דעת של אנשי מקצוע. טענת האם כי ההליכים בבית הדין הרבני התמקדו רק בנושאי הגירושין התבררה כבלתי מדויקת, שכן בית הדין כבר מינה בעבר עובדים סוציאליים לבדוק את מסוכנות האב. יתרה מזאת, האם עצמה פנתה בעבר לבתי המשפט בבקשות לצווי הרחקה נגדו.

בהמשך הדיון, התברר כי הבדיקות המקצועיות שנערכו לאורך השנים שללו כל אפשרות לפגיעה מינית בקטינות מצד האב. חוות דעת של עובדת סוציאלית הצביעה על כך שלא קיימות אינדיקציות לפגיעות מצידן של הבנות.

על אף שטענות האם כללו האשמות חמורות בנוגע לפגיעות מיניות, בית המשפט הדגיש כי לא הוצגו ראיות לכך מצד הקטינות, והוסיף כי על מנת למנוע חוסר אחידות בהחלטות בין בתי המשפט, רצוי שבית הדין הרבני ימשיך לדון בעניינן של הבנות.

בסיכום פסק הדין, בית המשפט קבע כי יש לבטל את הצו שהגביל את האב מלהיפגש עם בנותיו, וכן חייב את האם בתשלום הוצאות משפט בסך 5,500 שקלים. ההחלטה נבעה מהבנה כי בית הדין הרבני הוא המוסד המתאים ביותר להמשיך לעסוק בענייני הבנות, בשל היכרותו המעמיקה עם המקרה והסמכות הנמשכת בעניינם של הילדים.

חשיבות הקשר השוויוני עם שני ההורים

החלטה זו מדגישה את חשיבות שמירת הקשר השוויוני בין ילדים לשני ההורים, גם כאשר מתגלעים קונפליקטים בין ההורים עצמם. מחקרים רבים מראים כי ניתוק הקשר עם אחד ההורים עלול לפגוע בהתפתחות הרגשית והחברתית של הילדים. ילדים הזוכים לשני הורים מעורבים, הפועלים בצורה שווה ואחראית, נהנים מחוסן נפשי ומתקשרים טוב יותר עם הסביבה. מערכת יחסים בריאה עם שני ההורים מאפשרת לילדים להתמודד עם משברים ולקבל תמיכה רחבה יותר, ועל כן יש להבטיח שהקשר עם שני ההורים יישמר גם כאשר קיימים חילוקי דעות משפטיים.

יותר מכל מקומם הניצול אותו לכאורה ניסתה האם לייחס בפיצול הערכאות כעולה מדברי השופטת ריבי לב אוחיון הדנה את הבקשה 

 

 

כך כתבה אוחיון :

" המבקשת יודעת כי תלונותיה נבדקות לאורך שנים וכי הדברים נבחנו במסגרת ההליכים בביה"ד הרבני אולם בכל זאת הגישה בקשתה כאן, אך חמור מכך, לא ציינה את האמת במעמד הדיון שהתקיים ביום , כאשר אם הייתה עושה כן, סביר להניח כי הדיון היום לא היה מתקיים, והיא הייתה נדרשת לפנות לביה"ד הרבני."

 

 

 

 

 

צילום: אתר הרשות השופטת

קרדיט: צילום: אתר הרשות השופטת / השופטת ריבי לב אוחיון-סביר להניח שהדיון כלל לא היה מתקיים

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של גילי פוגל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו