יום שישי, 18/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » מעניין

צב הים הגדול בעולם נמצא פצוע בחופי ישראל • צפו

צב ים גילדי נדיר במשקל 300 ק"ג נמצא פצוע בחופי תל דור לאחר שגפיו הקדמיות הסתבכו בחוטי דיג. הוא הובהל לטיפול במרכז ההצלה לצבי ים במכמורת.

08:32 ,10/10/24
ארז ארליכמן, רשות הטבע והגנים
קרדיט: ארז ארליכמן, רשות הטבע והגנים
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הבוקר התגלה צב ים גילדי נדיר בחוף גן לאומי תל דור, לאחר שגפיו הקדמיות הסתבכו בחוטי דיג. קרול כרמי, מתנדבת ברשות הטבע והגנים ותושבת נחשולים, הייתה הראשונה להבחין בצב כשהיא יוצאת להליכה שגרתית על החוף. "כשהתקרבתי, ראיתי צב גדול מאוד על האבנים במים הרדודים, שנראה פצוע ומסובך בחוט דיג", תיארה כרמי. הצב, שמשקלו מוערך בכ-300 ק"ג ואורכו כשני מטרים, סבל גם מקטיעת גפה קדמית וכנראה מפגיעת ראש. בעקבות מציאתו, הזעיקה כרמי את צוותי רשות הטבע והגנים.

הצוות המקומי של חוף תל דור העביר את הצב הפצוע למרכז ההצלה לצבי ים במכמורת. שם, מתברר כי יש להעניק לצב אנטיביוטיקה לפני שניתן יהיה להסיר את חוט הדיג. רותם שדה, מנהל מרחב ימי ברשות הטבע והגנים, הזהיר כי ניסיונות עצמיים להסרת חוטי דיג עלולים לסכן את הצבים: "פעמים רבות, אנשים מנסים להסיר חוטי דיג במטרה לעזור לצבים, אך בפועל זה עלול לגרום לשחרור רעלים לדם ולהחמיר את מצבם".

במרכז ההצלה לצבי ים, המטפלים גילו כי פציעת הראש של הצב מתחילה להחלים, וגפתו הקטועה מראה סימני שיפור. יניב לוי, מנהל מרכז ההצלה לצבי ים, הסביר: "הצב הגילדי הוא יצור ימי ענק ועמיד, וביכולתנו לסייע לו לחזור לטבע במהרה, שם ההחלמה שלו תהיה יעילה יותר מאשר בשבי."

הצב, שזכה לשם "דור", נחשב לאורח נדיר בחופי ישראל. צבים גילדיים נצפו בישראל רק 35 פעמים במהלך 70 שנה, ובמרבית המקרים נמצאו מתים לאחר שהסתבכו בציוד דיג. תיעוד נוסף של צב כזה בחופי הארץ אירע ב-2022, אז נמצא פרט מת בחוף, גם הוא קרבן לציוד דיג.

הצב הגילדי הוא מין בסכנת הכחדה, אשר ניזון ממדוזות ולעיתים מבלבל אותן עם שקיות ניילון צפות בים, מה שמוביל למותם עקב חנק.
 

קרדיט: ארז ארליכמן, רשות הטבע והגנים

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אביחי בוחבוט
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו