יום שישי, 18/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » כלכלה

עליית המחירים נמשכת: ממחר הביצים יעלו ב 6.5%

מחר (ו') ייכנס לתוקף העדכון למחירי הביצים שבפיקוח, במסגרתו תחול עלייה ממוצעת של כ-6.5% במחירים • אז כמה תשלמו על אריזה של 12 ביצים מידה L ?

11:01 ,07/07/22
קרדיט: משרד החקלאות
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

עיות המחירים במשק: מחר, ייכנס לתוקף העדכון למחירי הביצים שבפיקוח, במסגרתו תחול עלייה ממוצעת של כ-6.5% במחירים, כך שמחיר אריזה של 12 ביצים (L) לצרכן יעלה ב-0.75 ₪. כזכור, מחיר הביצים עודכן בפעם האחרונה בינואר 2019. עליית המחיר הנוכחית, המגיעה כשנתיים וחצי לאחר מכן, מגלמת בתוכה את המלצות ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות עוד מחודש יוני 2021 לפני כשנה. אז מצאה הוועדה כי נדרש עדכון בשיעור של כ-6.5% במחיר הביצים, בעקבות העלייה במחירי הגרעינים בעולם, וההתייקרות במחירי התערובות המשמשות לגידול תרנגולות מטילות. יחד עם זאת, העדכון לא יצא לפועל.

מחיר הביצים בפיקוח לא עודכן בשנתיים וחצי האחרונות, למרות עליית מחירי התשומות במיוחד מאז החלה הלחימה באוקראינה;

עדכון המחיר התקבל כחלק מההסכמות עם מגדלי המטילות, לפיהן, התכנון בענף יסתיים בעוד 10 שנים עם אפשרות להארכה של 3 שנים נוספות; הענף יעבור באופן מלא ללולים ללא כלובים עד שנת 2037; המכס על ביצים מיובאות ירד מידית בשיעור של כ-50%; 380 מיליון ₪ יועברו למגדלים לשם שדרוג הלולים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלחנן כהן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו