שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » כלכלה

יוקר המחיה: החל מהחודש הבא תבוטל הנחת ה'ערך צבור' ברב קו

הרפורמה החדשה שתכנס לתוקף ב1 באפריל תבטל את כל ההנחות הקיימות היום ותשאיר רק שלושה תעריפים בלבד – עירוני, אזורי ובין-עירוני

12:52 ,22/03/22
קרדיט: באדיבות המצלם
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ארגון נהגי התחבורה הציבורית בהסתדרות הלאומית מזהיר כי רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית, שתיכנס לתוקף ב-1 באפריל, מתמרצת שימוש שלילי בתחבורה הציבורית ותהיינה לכך השלכות על גודש התנועה ועלויות כלכליות משקיות כבדות. כך פורסם באתר ניוז1.

בארגון אומרים כי במקום לתמרץ נסיעות בתחבורה הציבורית, המדינה נוקטת מדיניות הפוכה. לדבריהם, המשמעות של רפורמה חדשה שבמסגרתה ייקבעו שלושה תעריפים בלבד — עירוני, אזורי ובין-עירוני, תביא לביטול כל ההנחות הקיימות על מחיר הנסיעה בתחבורה ציבורית בפריפריה.

משמעות מהלך שכזה תהיה עלייה חדה במחירים של הנסיעה באוטובוסים בערים חרדיות ודתיות, שם נמצאים משתמשים רבים שזוכים להנחות כיום. גם בערים אחרות, שלהן הסכמים ייחודיים עם הממשלה, בעיקר ערי הפריפריה וערי הדרום.

בערים הגדולות משלמים 6 שקלים על נסיעה עירונית (או 4.80 שקלים לאחר הנחת הרב־קו), אך בכמה ערים קיימות הנחות וסבסודים שמביאות את התשלום לחצי מהמחיר.

“הרפורמה בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית מעלה חשש אמיתי לעליית מחירים שתביא לעלייה ביוקר המחיה ולפגיעה בתושבי הפריפריה”, כתבו בפנייתם לוועדת הכלכלה, שצפויה לדון (יום ג’, 22.3.22) בהתייקרות הצפויה בתחבורה הציבורית.

עוד הם אומרים כי הנחה נוספת שביטולה כבר החל לעורר סערה ברשתות החברתיות היא הנחה בגובה 50% הניתנת כיום לנוסעים בגיל פנסיה, דהיינו נשים מגיל 62 וגברים מגיל 65. במסגרת הרפורמה ייקבע כי נוסעים מגיל 75 ומעלה יזכו לנסוע חינם ולא רק להנחה.

ארגון נהגי התחבורה הציבורית מציין כי בתקופת כהונתה כשרת תחבורה, החזירה מירי רגב את תשלום המזומן באוטובוס לנהג לאזרחים הוותיקים, למלווי עיוורים ובנסיעות באיו”ש.

הסיבה הפורמלית לכך היא ההנחות להן זכאית האוכלוסייה הזאת והקושי להטמיען ברב-קו. זאת לאחר שקודמה לתפקיד ח”כ בצלאל סמוטריץ’ ביטל את תשלום המזומן לנהג באוטובוס בעקבות הקורונה.

מדיניות זו הובילה לסערה רבתי ולמחאות כשבעקבותן הבטיחה השרה לפעול לנסיעות חינם של האזרחים הוותיקים.

לדבריהם, העלויות של האזרחים הוותיקים הן שוליות, עד כדי שהמפעילים מוכנים לספוג את העלות במקום להעמיד מערך גביית מזומן. הם ממליצים לפעול לקידום נסיעות חינם לכלל האזרחים הוותיקים ולא רק לאלה שמעל גיל 75.

ההסתדרות הלאומית וארגון הנהגים ממליצים למשרדי התחבורה והאוצר לפעול להוזלה של התחבורה הציבורית ולא להפך, על-מנת לתמרץ תחבורה ציבורית אמינה נגישה וזולה וכן לקדם תחבורה ציבורית מוזלת לפריפריה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אביחי בוחבוט
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו