שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » יהדות

עבודת ה'אתכפיא' של המשפיע הדגול ר' פרץ מוצ'קין

בילדותו 'נכשל' בתאוות. הוא אוכל גלידה. הגלידה כשרה למהדרין, אך נאכלה להנאה ולא לשם שמיים.. • צמד סיפורים מיוחדים על עבודת ה'אתכפיא' המיוחדת

10:32 ,02/01/24
אתר לחלוחית גאולתית
קרדיט: אתר לחלוחית גאולתית
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

כבר מקטנותו התבלט המשפיע ר' פרץ מוצ'קין ע"ה בעבודת השם הרצינית שלו. בילדותו 'נכשל' פעם בתאוות היתר. באיזו תאווה? ובכן, הוא אכל פעם 'מארוז'ינע' [גלידה].. וכי קלה היא בעיניכם? הגלידה הייתה כשרה למהדרין, אך נאכלה לשם הנאה.. • לרגל יום ה'יארצייט' של המשפיע ר' פרץ מוצ'קין ביום כ"א טבת, עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש צמד סיפורים מיוחדים על עבודת ה'אתכפיא' המיוחדת של המשפיע הנודע • לכתבה המלאה

•••

כבר מקטנותו התבלט המשפיע ר' פרץ מוצ'קין ע"ה בעבודת השם הרצינית שלו. כשהגיע לגיל בר מצווה, כבר ספג לתוכו את הדרך החסידית המכונה 'אתכפיא', מלחמה עצמית פנימית מול תאוות היצר לדברים המותרים [ומלחמה בדברים האסורים, אצל חסידים הרי מיותר כלל להזכיר]. 

ברבות הימים, סיפר ר' פרץ על עצמו, שבילדותו 'נכשל' פעם בתאוות היתר. באיזו תאווה? ובכן, הוא אכל פעם 'מארוז'ינע' [גלידה, מרוסית]. הדבר הטריד אותו הרבה, וכעבור כמה שנים, כשהגיע ללמוד בישיבה בליובאוויטש, נכנס אל הרבי הרש"ב וביקש 'תיקון' על אכילת דברי מתיקה. וכי קלה היא בעיניכם? הגלידה הייתה כשרה למהדרין, אך נאכלה לשם הנאה.. 

אפיזודה נוספת שהתרחשה עמו, הממחישה את עולמם של תלמידי ישיבת תומכי תמימים דאז, סיפר לימים ר' פרץ: כאשר בא לבקר לראשונה בביתו, אחרי שלוש שנים רצופות בהן שהה בישיבה, התרגשה אימו מאוד וחפצה לפנק את בנה. היא הציעה לו את אחד המעדנים שהיה ביכולתה להעניק לו: תפוח עץ. ר' פרץ תיאר שהדבר היה כל כך מופרך אצלו, עד שהביט בה כאילו רצתה להאכיל אותו 'דבר אחר'. 

'תפוח? באמצע היום? ועוד בלי סיבה מיוחדת?'. כזו הייתה התמסרותם לעבודת השם, ולעקירת תאוות הגוף, של ר' פרץ וחבריו בליובאוויטש. מן ההכרח לציין שהתלמידים בליובאוויטש ייגעו את עצמם שהעבודה הזאת תיעשה בלי להתבלט. ואפילו המצוינים שבהם, דוגמת ר' פרץ, לא חשבו לרגע שהם נעשים בכך לבעלי מדרגות גבוהות. 

הם היו נערים צעירים שהתמסרו בכל מאודם לעבודת השם, כאילו היה זה הדבר הפשוט ביותר ומובן מאליו. וכך גם עלינו לנהוג גם היום, וכמו שהרבי מלך המשיח דורש מאיתנו – גם להשקיע בזה 'ביתר שאת' מאחר שאנו נמצאים ברגעים האחרונים לפני הגאולה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אריק סימן טוב הגיב:

    באמת מדרגות נשגבות מאוד! הלוואי שנלמד מהם ולו במעט

כתבות נוספות של לחלוחית גאולתית חבד
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו