שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » יהדות

מה התבטא הרבי הריי"צ בציונו של הרמב"ם? • מיוחד

בביקור ההיסטורי של הרבי הריי"צ בארץ הקודש, השתטח על ציונו של הרמב"ם • מה התבטא הרבי הריי"צ בצאתו את ציון הרמב"ם?

21:20 ,01/01/24
אתר לחלוחית גאולתית
קרדיט: אתר לחלוחית גאולתית
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

'לתת אל הלב שהחיים יהיו נצחיים': בחודש מנחם אב תרפ"ט ערך הרבי הריי"צ את מסעו המפורסם לארצנו הקדושה. ביקור זה וצדדים שונים שלו הוזכרו פעמים רבות בשיחותיו ובאיגרותיו של הרבי מלך המשיח. בשנת תשל"ט הסביר הרבי כי ביקור הרבי הריי"צ בארץ הקודש בתרפ"ט, היה בשל אי-האפשרות להשתטח על אוהלי רבותינו נשיאנו • לרגל יום הילולת הרמב"ם בכ' טבת, אנו מגישים לקריאה חלק מיומן ביקורו של הרבי הריי"צ בציונו של הרמב"ם • ומה התבטא הרבי הריי"צ בצאתו את ציון הרמב"ם? • לסיפור המלא

•••

בחודש מנחם אב תרפ"ט ערך הרבי הריי"צ את מסעו המפורסם לארצנו הקדושה. ביקור זה וצדדים שונים שלו הוזכרו פעמים רבות בשיחותיו ובאיגרותיו של הרבי מלך המשיח. בשנת תשל"ט הסביר הרבי כי ביקור הרבי הריי"צ בארץ הקודש בתרפ"ט, היה בשל אי-האפשרות להשתטח על אוהלי רבותינו נשיאנו. לרגל יום הילולת הרמב"ם בכ' טבת, אנו מגישים לקריאה חלק מיומן ביקורו של הרבי הריי"צ בציונו של הרמב"ם.

לקריאת היומן מביקורו של הרבי הריי"צ בציונו של הרמב"ם:

בצהרי יום שני, ו' במנחם אב, ביקר הרבי הריי"צ בטבריה והשתטח על ציוני הקודש בעיר (זאת לאחר ההשתתחות בבוקר במירון אצל הרשב"י ובנו אליעזר וגם במערת רבי יצחק נפחא). דבר בואו של הרבי התפרסם בעיר במהירות, וכל בני העיר מקטן ועד גדול אצו לפגוש את הרבי. הם מצאו אותו בדרכו לציונו של הרב הקדוש רבי מנחם מענדל מוויטבסק, שם הקיפו את המכונית והרבי מסר 'שלום' לכל אחד ואחד דרך חלון המכונית ונתן להם סכום כסף לקנות יי"ש ['משקה'] ולברך אותו בהצלחה בעת אמירת 'לחיים'. 

יהודי טבריה קיבלו את פני הרבי בחיבה יתרה ובהתלהבות אמיתית. משם המשיך הרבי לציוני הרה"ק רבי מנחם מענדל מוויטבסק והרב הקדוש רבי אברהם מקאליסק ולקברי רבי עקיבא, ורבי יוחנן בן זכאי, השל"ה והרמב"ם. לאחר שיצא הרבי הריי"צ מציונו של הרמב"ם, אמר: 'והחי יתן אל לבו. צריך לתת אל הלב שהחיים שאדם חי יהיו חיים נצחיים כמו שצדיקים במיתתן קרואים חיים. לזכות לזה אפשר רק על ידי 'היום לעשותם".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של לחלוחית גאולתית חבד
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו