יום שישי, 18/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » יהדות

זבנג וגמרנו? זבנג והתחלנו! – מתן תורה

כפי שלידה היא לא סיום של 9 חודשי הכנה, אלא התחלה של חיים חדשים מלאי עבודה מרגשת ומשמחת. שבועות הוא לא סוף 49 ימי הכנה, אלא התחלה חדשה.

10:23 ,25/05/23
עיצב אהרן פריימן (באמצעות Ai)
קרדיט: עיצב אהרן פריימן (באמצעות Ai) / מתן תורה הוא לידה של תינוק וחיים חדשים, והתינוק בידיים שלנו.
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

כמו שהריון לא נגמר, אלא בלידה רק מתחיל תפריד אמיתי, לדאוג שהתינוק יגדל, עם קורת גג, אוכל, ביגוד, חינוך, השכלה, וחיבוק חם ואוהב, תפקיד שרק מתחיל בלידה למשך חיים שלמים בדיוק כך מתן תורה הוא בהחלט מעמד עוצמתי ומרגש בו הקב״ה נותן את התורה לעם ישראל, אבל זה לא נגמר שם, בהתגלות אלוקית חסרת תקדים מתוך עשן וברקים, קול שופר ורעמים, ברמה אלוקית שמשתקת את היקום כולו אמנם 50 ימי הכנה רוחנית וטכנית הסתיימו, אבל המעמד האדיר הזה שיכול להרגיש מספק ומשביע, הוא בעצם מעורר רעב וצמא לקראת תפקיד חדש הוא רק מתחיל חיים שלמים, מסע ארוך של כל אחד ואחת מעם ישראל להכניס וליישם את התורה בתוך כל מצב ורגע, בתוך כל פרט ומקום בחיים שלנו, באופן יומיומי זה מרגש לעמוד בהר סיני, כל נשמות ישראל, ביחד, כשמראה רעש ותחושה אלוקיים אוחזים בכל הגוף והנשמה, אבל הדבר המרגש באמת, יותר מכל זה, הוא כשכל העוצמה הזו פוגשת בקרקע ומתחילה כמו שתיל לצמוח בה.. מקיים בשקל שלו בצדקה, מברךעל כוס הקפה, מניח בבוקר תפילין, כשיהודי מדליקה נרות שבת אלו אולי רגעים קטנים ולא עוצמתי כמו הר סיני רועד ורועש יותר מהרגע שהתינוק יוצא לאוויר העולם, מרגש הרגע בו הוא מנסה לצעוד צעד הראשון, משום שזה הרגע בו הוא מתחיל את המסע שלו, לחיות..

התורה ניתנה במתן תורה, וניתנת מחדש כל יום, כמה שמחבר בין עם ישראל כולו לבורא, וכמקור אור להאיר את העולם, כל יום, ובכל דבר, גם בצעדים הקטנים.

התינוק, התורה, זה לכל החיים, כל רגע ממש, וזה בידיים שלנו.

חג שמח קבלת התורה, והגאולה, בשמחה ובפנימיות️‍

אהרן פריימן

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

3 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יחזקאל הגיב:

    דימוי מהמם!! שבוע טוב

  2. חגית טרזי הגיב:

    אני אהבתי את התמונה, מטורףףף. אמיתי שזה בai???

  3. טוביה הגיב:

    ואוו אתה כותב נהדר, כיף להפגש בערב חג עם מסר מחזק שכזה חג שמח

כתבות נוספות של אהרן נח פריימן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו