יום רביעי, 02/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » יהדות

הראשל"צ הבא: הרב דוד יוסף נבחר ברוב קולות לתפקיד

הרב דוד יוסף נבחר לראשון לציון עם 72 קולות ברוב קולות. הוא התחייב לפעול למען אחדות העם והנגשת הרבנות הראשית לכלל האזרחים

22:56 ,29/09/24
יחווה דעת
קרדיט: יחווה דעת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במהלך ערב הבחירות לרבנים הראשיים בישראל, מועצת החכמים בחרה ברב דוד יוסף לתפקיד הראשל"צ (הראשון לציון), לאחר שניצח בצורה מוחצת את יתר המועמדים. הרב יוסף קיבל 72 קולות מתוך 140 חברי הגוף הבוחר, והביס את הרב שמואל אליהו שקיבל 43 קולות ואת הרב מיכאל עמוס שקיבל 21 קולות בלבד.

המינוי של הרב דוד יוסף מגיע לאחר סאגה משפטית שהקטינה את מספר חברי הגוף הבוחר מ-150 ל-140 בעקבות החלטת בג"ץ. למרות השינויים והמתח שנלווה לתהליך הבחירות, הרב יוסף הצליח להשיג יותר ממחצית מהקולות ולהבטיח את מינויו לתפקיד.

ההכרזה על בחירתו לראשל"צ הובילה לחגיגות ניצחון ברחובות, כאשר תומכיו הרבים יצאו לחגוג את ניצחונו. ברשתות החברתיות הופצו סרטונים המתעדים את החגיגות סביב הרב יוסף, כאשר התומכים שרים ורוקדים לכבודו.

לאחר ההכרזה על זכייתו, הרב דוד יוסף נשא נאום בו הודה לקב"ה על הזכות שניתנה לו, והתחייב לפעול למען אחדות עם ישראל. "אמשיך לפעול בכל כוחי למען האחדות בעם ישראל, מתוך מחויבות עמוקה לערכי התורה, העם והארץ", אמר הרב יוסף.

הוא הדגיש את מטרתו להפוך את הרבנות הראשית לנגישה יותר עבור הציבור הרחב ולהחזיר את מעמדה המרכזי והמשמעותי בחיי האומה. "אני אקדיש את כל כוחי לחיזוק הקשר בין כלל חלקי העם מתוך אהבת ישראל אמתית וחתירה לשלום ולשלמות העם", הוסיף הראשל"צ הנבחר.

הרב דוד יוסף, בן למשפחת הרבנים הידועה, עומד בפני אתגרים משמעותיים בתפקידו החדש. לא רק שהרבנות הראשית נדרשת להתמודד עם שאלות הלכתיות חשובות, אלא שהיא גם נדרשת לשמור על מקומה המרכזי בחברה הישראלית, תוך שמירה על שוויון והבנה של צרכי כל מגזרי האוכלוסייה.

אחת מהמטרות המרכזיות של הרב יוסף היא לשמר את הקשר החזק בין הרבנות לכלל אזרחי ישראל, על אף המחלוקות הפוליטיות והדתיות הרבות הקיימות בארץ. הוא מבקש להנגיש את השירותים הדתיים לכולם ולהוביל מדיניות הלכתית שתהיה תואמת לערכי המדינה היהודית והדמוקרטית.

בזמן שהרב יוסף נבחר לתפקיד הראשל"צ, הבחירות לתפקיד הרב הראשי האשכנזי הסתיימו בתיקו מפתיע בין שני המועמדים המרכזיים, הרב קלמן בר והרב מיכה הלוי, כל אחד מהם עם 40 קולות. הבחירות החוזרות בין השניים יתקיימו בעוד שבוע, כך על פי החלטת ועדת הבחירות, לאחר שדווח בתחילה כי יתקיימו באותו הערב.

המאבק בין הרב בר, רבה של נתניה, לבין הרב הלוי, רבה של פתח תקווה, צפוי להיות צמוד, לאחר שהשניים הובילו את הבחירות בסיבוב הראשון. עם זאת, השאלה המרכזית היא כיצד יתחלקו הקולות של המועמדים הנוספים הרב מאיר כהנא שקיבל 30 קולות, הרב משה חיים לאו שקיבל 23 קולות, והרב אליעזר איגרא שקיבל 6 קולות בסיבוב הבא.

בחירתו של הרב דוד יוסף לראשל"צ מסמלת את המשך השושלת הרבנית המפוארת של משפחת יוסף, כאשר הוא נבחר לתפקיד אותו כיהן בעבר אביו, הרב עובדיה יוסף זצ"ל. הציבור מצפה כעת לראות כיצד יפעל הרב יוסף בתפקידו החדש, וכיצד יובילו הרבנים הראשיים, האשכנזי והספרדי, את הרבנות בשנים הבאות.

הסיבוב הבא של הבחירות לרב הראשי האשכנזי יתקיים בשבוע הבא, ובו יתמודדו הרב קלמן בר והרב מיכה הלוי על התפקיד החשוב ביותר בציבור האשכנזי בישראל.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מאיר זר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו