שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » יהדות

בישיבת בית מתתיהו חגגו הנחת אבן הפינה

מעמד הנחת אבן הפינה לקראת תחילת מבנה ישיבת בית מתתיהו בבני ברק בראשות ראש הישיבה הגאון הרב ברוך ויסבקר שליט"א בהשתתפות גדולי ישראל שליט"א

09:04 ,30/08/22
קרדיט: צילום דוד קשת / שלט מעמד הנחת אבן הפינה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מעמד הנחת אבן הפינה לאגף חדש בישיבת בית מתתיהו בראשות רבינו רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין וחברי מועצג"ת שליט"א.

צילומים דוד קשת

זה היום עשה ד': מעמד אדיר לכבודה של תורה, נערך ביום ראשון ר"ח אלול, לרגל הנחת אבן הפינה למבנה הישיבה החדש, אשר בנייתו החלה בימים אלו ממש, מבנה זה אמור להשתלב עם מבנה הישיבה הקיים, ולתת את המענה הדרוש לצרכי הישיבה והתלמידים.

לאור גידולה המבורך של הישיבה, החלו כבר לפני כשלוש שנים, בהיערכות להרחבת מבנה הישיבה, במסגרת היערכות זו נענו בוגרי הישיבה לקריאתו של ראש הישיבה וחבר מועצגה"ת הגאון הגדול רבי ברוך ויסבקר שליט"א, ופתחו במערכה לגיוס המונים למען הישיבה, מערכה שזכתה להיענות יוצאת דופן וחסרת תקדים בכל שדרות הציבור היהודי בארץ ובעולם, כאשר מס' המשתתפים מגיע לכשלושים אלף איש, טשר לקחו חלק בהצלחת הפרויקט.

ומנאז ועד עתה, עמלו רבות כל הנוגעים בדבר, למען קידום תוכניות הבניה, למען אישור אותם התוכניות בכלל הרשויות הרלוונטיות, ולמען הכנת מבנים חלופיים שישמשו את תלמידי הישיבה במהלך עבודות הבניה, כאשר בסיעת"ד מופלאה הפך החזון למציאות, ובחודשים האחרונים החלו כבר עבודות החפירה הדיפון והיסודות.

לאור זאת, ביקש ראש הישיבה הגאון הגדול רבי ברוך ויסבקר שליט"א, לשתף את כלל הציבור בהודאה להקב"ה, וערוך מעמד הנחת אבן הפינה מתוך הודאה על העבר ובקשה על העתיד.

המעמד החל כאשר לאחר שיעור הפתיחה לזמן אלול, שמסר ראש הישיבה בהיכל הישיבה, ירדו המוני בני הישיבה בראשות ראשה הישיבה ורבניה לאתר הבניה שברחבה הסמוכה, כשהם מקבלים בהתרגשות עצומה בשירה וריקודים את פני גדולי ישראל שליט"א, אשר באו להשתתף גם הם בשמחה העצומה – שמחה של מצווה, כשבראשם רבינו רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, מרן הגאון הגדול רבי ברוך דב פוברסקי שליט"א, מרן הגאון הגדול רבי דוב לנדו שליט"א, והגאון הגדול רבי משה הלל הירש שליט"א.

במהלך המעמד נשא דברים רבינו רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א בשבח הישיבה, ואמר: "בית גדול" זה בית שמגדלים בו תורה ותפילה וכעת בונים במקום קדוש שהיה דירתו של מרנא החזו"א ומרן הסטיפלער זצוק"ל בית שיגדלו בו תורה ותפילה ודאי שהוא יהיה בית גדול, מרן ראש הישיבה הוסיף מהזוהר שכשהתורה היא יחד עם יראה היא תורה שלימה יותר וכעת זמן אלול זה הזמן להוסיף יראה, בסוף דבריו בירך רשכבה"ג את כלל רבני הישיבה שיזכו להשפיע על התלמידים תורה ויראת שמיים.

כן נשא דברים, מרן הגרב"ד פוברסקי שליט"א אשר ציין את מסירותו הרבה של ראש הישיבה שליט"א, והזכיר את דברי מרן הרב מפוניבז' זצוק"ל, אשר בהנחת אבן הפינה לישיבת פוניבז', זעק מנהמת ליבו כי הזורעים בדמעה הם אלו שברינה יקצורו, כי כשהזריעה היא מתוך דמעה ותפלה ותקווה לקב"ה, אזי זוכים בסיעת"ד לברינה יקצורו, וברך שהבית שנבנה יהי' בית גדול לתפארת ישראל בית מלא תורה.

במרכז המעמד נשא דברים ראש הישיבה הוחבר מועצת גדולי התורה גאון הגדול רבי ברוך ויסבקר שליט"א, אשר גולל את הקמת הישיבה מתחילתה, ואת חזונו של מרן ה"קהילות יעקב", אשר כבר בעת פתיחת הישיבה, בירך בבחינת חכם שעדיף מנביא, שבעתיד עוד יצטרכו לבנות ולהרחיב את בניין הישיבה.

כן ציין ראש הישיבה שליט"א, שמכיון שמרן ה"קהילות יעקב" היה גר בבניין בו ממוקמת הישיבה כיום, ואילו מרנא החזו"א זצוק"ל, היה גר במקום שבו בונים בסיעת"ד את אגף הישיבה החדש, הרי שכ"כ הרבה זכויות ספונים בבניין אחד שזכה להכיל את מקום משכנם של קדושים.

עוד הביא שאלה מהרב מפוניבז' מדוע בבנות ישראל שחולות בכרמים מבקשות המכוערות ע"מ שתעטרנו בזהובים, והרי אפילו היפות והמיוחסות לא מבקשות מאומה, וביאר שדווקא היפות והמיוחסות שיש לבעליהם סיבה לחשוק בהם, אינם זקוקות לבקש דבר, אך המכוערות מבקשות תעטרונו בזהובים בכדי שנתנאה בעינכם, כך היום גם אם אנחנו בירידת הדורות גדולה מאוד והגענו ממש לסף התהום, אנחנו מבקשים מבורא עולם תעטרנו בזהובים קח אותנו וחזור להיות הבעלים שלנו.

לסיום נשא דברים משגיח הישיבה הגאון הצדיק רבי שלמה ברויאר שליט"א, אשר קרא בדבריו לכלל הציבור להתאחד בלב אחד, ולזעוק לשמים למען רפואתו השלימה ובריאותו האיתנה של ראש הישיבה שליט"א, אשר משפיע על הישיבה מתורתו ותפילתו, ושנזכה לחנוך את הבניין המושלם בקרוב, כשלאחמ"כ נאמרו פרקי תהילים בשילוב תפילה למען הצלחת הבניה, כשלפני התיבה עובר הגאון רבי ישראל מאיר מן שליט"א מרבני הישיבה.

בשלב זה פצחו כל קהל המשתתפים בשירה וזמרה, כאשר גדולי ישראל שליט"א ורבני הישיבה יוצקים בידיהם, את אחד מיסודות הבניין, כשבמקביל חתמו בכתב ידם על מגילת היסוד בה נכתב "עדה האבן הזאת לרצון ולמסירות שגילו העושים והמעשים כדי לכונן את בנין הישיבה הזאת, ויבואו על הברכה נדיבי עם בכל אתר ואתר עליהם ייאמר והמשכילים יזהירו כזוהר הרקיע ומצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד, ויזכו לרוב טוב הצפון לתומכי תורה ולמחזיקים בעץ החיים.

בורא עולם בקנין ישלים זה הבנין ויהא זה בנין פאר לתורה וליראה ובקרוב יזכנו ה' לראות בבנין בית הבחירה היכל על מכונו ובביאת משיח צדקנו במהרה בימינו."

בסיום המעמד המרומם העלה המנחה הרב אברהם בינדר שליט"א מבוגרי הישיבה, את עבודתם המסורה של וועד הבוגרים, אשר עמל כל העת למען בניית הבניין, אשר תצא על הצד הטוב ביותר, כשהם נערכים בשלב זה למערכה נוספת בה יירתם הציבור למען השלמת הבניין ברוב פאר והדר כיאה למקום חשוב זה.

נוחכו באירוע: חה"כ הרב אורי מקלב, חכ"ה הרב יעקב אשר, ראש העיר הרב אברהם רובנשטיין והרב מנחם שפירא.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

5 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יצחק כ הגיב:

    זכיתי להיות באירוע המרגש כבוגר הישיבה, גלריה יפיפיה

  2. נתי הגיב:

    יפה מאוד

  3. בניברקי הגיב:

    גדולי עולם, אחת הישיבות המוצלחות שיש היום

  4. בוגר הגיב:

    מגיע להם דחוף ביניין חדש

  5. מוישי הגיב:

    ואו איזו גלריה מדהימה, ההיתי שם היה מרגש מאוד.

כתבות נוספות של דוד קשת
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו