יום שישי, 04/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » טכנולוגיה

אפליקציית הטיקטוק הפופולארית התגלתה כמזיקה

התרגלנו כבר לשמוע את הביקורת על פייסבוק (מתה) על הנזק האדיר שהיא גורמת לבני הנוער. אך כעת מתברר שהנזק שנגרם ע"י טיקטוק גדול ומסוכן לא פחות

08:13 ,07/12/21
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בתקופה האחרונה ספגה הנהלת פייסבוק אש של ביקורת בעקבות הדלפת מסמכים פנימיים של החברה שמהסיכום מהם יצא שלאינסטגרם עלולה להיות השפעה שלילת על המצב הנפשי של הצעירים כאשר הנזק העיקרי שעלול להגרום היא הפרעת אכילה. אך כעת מתברר שגם ובעיקר לאפליקציית טיקטוק שהצליחה לכבוש את עולם הצעירים עשויה להיות השפעה שלילת ולהסב נזקים חמורים.
למרות שהנהלת האפליקציה אוסרת באופן רשמי העלאת תכנים מסוג זה ומסירה אותם באופן אוטומטי ישנם משתמשים שמצאים דרכים לעקוף את המערכת ולהעלות סרטונים שגורמים לנזקים אדירים בעיקר להפרעות אכילה.
בעיית הפילטרים בטיקטוק גורמת למשתמשים רבים דימוי גוף שלילי במיוחד אצל בני נוער כיון שהדבר יוצר סטנדרט יופי בלתי אפשרי. בעוד שביטקוק מאשרים פילטרים מסוג זה באינסטגרם ובסנאפצ'אט מעדכנים כי לא יאפשרו שימוש בפילטרים אשר מחקים ניתוח פלסטי. בטיקטוק הפלטרים מאפשרים לשנות את צבע העור צורת הפנים מבנה הגוף ועוד.

נערה בת 17 מפנסילבניה, סיפרה כי היא מתמודדת עם הפרעת אכילה מגיל 15, שהוחמרה בשל שימוש ברשתות חברתיות. תחילה היא נחשפה לתכנים באינסטגרם הקשורים לפעילות גופנית התעמלות ודיאטות, אך האלגוריתם הציע לה תכנים שהלכו והקצינו כמו מדריך המציע להסתיר מההורים הפרעות אכילה. היא סיפרה שמאז השימוש ברשתות החברתיות מצבה הידרדר והצטרכה להתאשפז במרכז שיקום ורק לאחר מספר חודשים במרכז השיקום, מצבה השתפר, אך לצערה כשהשתחררה הורידה את אפליקציית טיקטוק ובמהרה נחשפה לתכנים דומים. "כולם שיתפו תכנים על כמה שהם רזים, על איך שהם לא אוכלים, והתחלתי לחשוב שאני לא טובה מספיק אם אני לא נראית ככה", אמרה.

מקרה נוסף הנוגע ל-30 נערים שהגיעו למרכז הרפואי של אוניברסיטת ראש בשיקגו בשנה האחרונה, לאחר שפיתחו טיקים. ד"ר קרולין אולברה בכיר במרכז הרפואי מצאה כי חלקם אמרו את המילה "beans" מספר רב של פעמים ללא יכולת שליטה ברוב הפעמים המשפט נאמר במבטא בריטי, לאחר בדיקה קצרה גילתה שאחד המשפיענים המובילים שמתמודד עם טורט הוא בריטי שנהג לחזור על המילה "beans". במהלך מחקר אותו ביצעה אולברה מצאה כי 19 מתוך 28 המשפיענים הנעקבים ביותר דיווחו כי פיתחו טיקים חדשים כתוצאה מצפייה בסרטונים של יוצרים אחרים.

 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלימלך אברהם
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו