יום שלישי, 08/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

ראש הישיבה הירש: "אין להתייצב כלל בלשכות הגיוס"

ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש מצהיר כי אין להתייצב כלל בלשכות הגיוס בעקבות כוונת צה"ל לשלוח צווי גיוס לאלפי בחורי ישיבות.

14:33 ,10/07/24
ויקיפדיה/רווח הפקות
קרדיט: ויקיפדיה/רווח הפקות
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש נחרץ בדעתו ומצהיר: "צריך להודיע בישיבות כי אין להתייצב כלל". החלטה זו מתקבלת לאור כוונתו של צה"ל לשלוח צווי גיוס לאלפי בחורי ישיבות, דבר המוביל לעימות בלתי נמנע בין עולם התורה לצבא.

בשבוע האחרון, נערכים דיונים מרתוניים במעונו של ראש הישיבה הגרמ"ה הירש בבני ברק. על פי המידע שהתקבל, התקיימה אתמול (שלישי) התייעצות דחופה בהשתתפות יו"ר ועד הישיבות הרב חיים אהרון קופמן ועסקנים נוספים בשאלה איך לפעול מול צווי הגיוס הצפויים להישלח.

ראשי ישיבות מישיבות לבחורים נושרים, שהם הראשונים לקבל את צווי הגיוס, הגיעו להתייעץ עם ראש הישיבה הגרמ"ה הירש. הוא היה נחרץ מאוד בדעתו והורה לנתק כל קשר עם צה"ל ולא להתייצב כלל בלשכות הגיוס. בנוסף, הוא הוסיף כי צריך לשלוח אברכים לכל הישיבות להזהיר את הבחורים לא להתייצב.

עמדת הישיבות החרדיות
בינתיים, בעולם התורה והישיבות, עשרות אלפי הבחורים מנצלים את סוף זמן קיץ להמשיך בלימוד התורה ושקידתה, ללא התייחסות למתרחש סביבם. השר יואב גלנט הודיע לאחרונה על כוונת צה"ל לשלוח צווי גיוס לאלפי בחורי ישיבות, והדגיש כי מדובר בצורך מבצעי ובסוגיה חברתית מורכבת.

גלנט סיכם עם ראשי צה"ל כי במהלך החודש הקרוב יעלה לאוויר קמפיין הסברה ייעודי לאוכלוסייה החרדית, אשר ינגיש את מסלולי השירות המותאמים לחרדים בצה"ל בהתאם להמלצות "ועדת שקדי". "יש לפעול לפי עיקרון ״גיוס בהצלחה״ כדי להגיע לשירות משמעותי של בני המגזר החרדי, תוך שמירה על אורח חייהם, וכדי להביא למספר הולך וגדל של מתגייסים בתהליך סדור", נמסר מלשכת שר הביטחון.

התנגדות חריפה לגיוס
מנהיג עולם הישיבות, הגרמ"ה הירש, מוביל את ההתנגדות החריפה לגיוס החרדים. הוא מדגיש כי מדובר בגזירה המרחפת מעל עולם התורה ומזהיר מפני התייצבות בלשכות הגיוס. במהלך הדיונים שנערכו במעונו, נוכחו בכירים נוספים מעולם הישיבות והעסקנות החרדית שהביעו את דאגתם מהשלכות הגיוס על החברה החרדית.

קריאה לפעולה
בקרב הישיבות, נפוצה הקריאה לפעולה והבחורים מתבקשים להימנע מהתייצבות לצווי הגיוס. ההנהגה החרדית קוראת לבחורים לשמור על עקביות בלימוד התורה ולהמשיך בשגרה למרות ההתרחשויות סביבם.

שר הביטחון גלנט ציין כי תהליך הגיוס מהאוכלוסייה החרדית יתבצע באופן הדרגתי ומתואם לצרכי צה"ל: "אנו רוצים להצליח, אנו רוצים יחס גבוה בין כמות הצווים שנשלחת לבין ההיענות. אנו לא מחפשים בעיות, אלא להתחיל בטוב, ובתהליך הדרגתי. אנו עושים את זה כדי לשפר את היכולת המבצעית של צה"ל שאכן זקוק לעוד חיילים והמקורות שלהם הם ברורים".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אריאל לוי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו