יום רביעי, 02/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

סיכום מתקפת הטילים האיראנית: יירוטים מוצלחים ונפגעים קל

איראן שיגרה 181 טילים בליסטיים לעבר ישראל בתגובה לחיסול של בכירים איראניים כמו אסמאעיל הנייה וחסן נסראללה

21:24 ,01/10/24
צילום מסך לפי סעיף 27 א
קרדיט: צילום מסך לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הערב (שלישי), בשעה 20:00 לערך, איראן פתחה במתקפה ישירה על ישראל, עם שיגור של 181 טילים בליסטיים במתקפה רחבת היקף שהפעילה אזעקות בכל רחבי הארץ, מצפון ועד דרום. השיגורים הגיעו בעקבות חיסול בכירים כמו מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה, מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, ובכיר נוסף, במבצע של כוחות הביטחון הישראליים.

טהראן פרסמה הצהרה שבה נאמר כי המתקפה היא תגובה על חיסול המנהיגים, והזהירה את ישראל מפני תגובה: "אם המשטר הציוני יגיב, הוא יעמוד בפני התקפות כבדות נוספות."

מתקפת הטילים גרמה להפעלת אזעקות כמעט בכל רחבי המדינה, והיו דיווחים על פגיעות בכמה זירות. בחלק מהמקרים, מערכות ההגנה האווירית של ישראל הצליחו ליירט את הטילים, אך חלקם פגעו במבנים ובשטחים פתוחים.

למרות ההגנה המוצלחת של מערכת כיפת ברזל, דווח על נפילות בערים מרכזיות כמו תל אביב והנגב. בתל אביב, שני אזרחים נפצעו קל מרסיסים, בעקבות נפילת טיל בליסטי בשטח פתוח. בגדרה, טיל פגע ישירות במבנה בית ספר השייך לרשת שלהבות חב"ד, אך המקום היה ריק באותה עת ולא היו נפגעים. "רק לחשוב שלפני שעות בודדות היו פה מאות תלמידים, וקרה לנו נס עצום," אמר מנכ"ל הרשת.

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר הצהרה לאחר המתקפה: "עשרות טילים יורטו על ידי מערכות ההגנה שלנו, והיו פגיעות בודדות בשטחי ישראל." הוא הדגיש כי התגובה הישראלית צפויה להיות נחרצת, והוסיף: "לירי הזה יהיו השלכות כבדות. התוכניות מוכנות, והתגובות יתבצעו בהתאם."

במקביל, פיקוד העורף הוציא הנחיות מחמירות לתושבי הארץ, אך ציין כי לאחר הפגיעה ניתן לצאת מהמרחבים המוגנים. השקט חזר לאחר סיום השיגורים, והאזעקות שככו בהדרגה בכל רחבי המדינה.

מתקפת הטילים האיראנית נחשבת לאחת המתקפות הרחבות ביותר שבוצעו נגד ישראל בשנים האחרונות. למרות זאת, ההיערכות הישראלית, כולל מערכות ההגנה המתקדמות, סייעה לצמצם את הפגיעות בנפש וברכוש. גורמים בכירים במערכת הביטחון הצהירו כי "התגובה הישראלית תגיע בקרוב, והיא תהיה בהתאם לחומרת המתקפה."

בהתאם למתקפות הקודמות, ישראל נערכת לתגובה צבאית נרחבת, תוך כדי שיתוף פעולה עם הקהילה הבינלאומית, כדי למנוע הסלמה נוספת באזור.

הקהילה הבינלאומית, ובפרט ארה"ב, הביעה תמיכה בישראל והדגישה את זכותה להגן על עצמה אל מול מתקפות טרור ואלימות. בישראל, ממשיך הציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף, כאשר אזרחים רבים שהו במרחבים המוגנים לאורך כל המתקפה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו