שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור הלכה לעולמה בגיל 74

מרים נאור כיהנה כיו"ר הוועדה הממלכתית לחקור את אסון מירון • רה"מ "מרים ז"ל נקטה משנה זהירות בתקופת הקורונה אך לא ויתרה

12:09 ,24/01/22
קרדיט: לשכת עורכי הדין. השופטת מרים נאור, הלכה לעולמה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, הלכה לעולמה היום לאחר שאמש לא חשה בטוב.

הנשיאה בדימוס נאור נולדה בירושלים בשנת 1947. היא מונתה לכהונת שופטת בית משפט השלום בירושלים בשנת 1980 בגיל 33, ולכהונת שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים בשנת 1988. כיהנה כשופטת של בית משפט העליון משנת 2001, כמשנה לנשיא בית המשפט העליון משנת 2012 עד שנת 2015, בה מונתה לנשיאת בית המשפט העליון. הנשיאה בדימוס נאור פרשה מכס השיפוט ביום 26.10.2017 עם הגיעה לגיל 70. ביום י"ז בתמוז התשפ"א, 27.6.2021, מונתה לכהן כיו"ר הוועדה הממלכתית לחקר אסון הר מירון.

ראש הממשלה נפתלי בנט כתב בהספדו "שיחתנו האחרונה, עם הגשת דוח הביניים של ועדת החקירה לאסון מירון בראשה עמדה, התקיימה בטלפון.
מרים ז"ל נקטה משנה זהירות בתקופת הקורונה אך לא ויתרה על עמידה במשימה החשובה שהוטלה עליה. על קצה המזלג, זה מלמד יותר מכל על דמותה ועל דרכה.
יהי זכרה ברוך

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו כתב "רעייתי שרה ואני שולחים את תנחומינו מעומק ליבנו לפרופ׳ אריה נאור, לבנים מיכאל ונפתלי ולכל משפחת נאור, על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, השופטת מרים נאור ז״ל. לשופטת נאור הייתה מחוייבות עמוקה למדינת ישראל ולעולם המשפט, לו תרמה רבות במהלך חייה. בבית הוריה היא התחנכה על ערכים של שליחות ומצוינות, ערכים שהיו נר לרגליה במשך שנים. רעייתי שרה ואני זוכרים בחום את פגישותינו הנעימות בבתינו בהן יכולנו לעמוד על אישיותה הייחודית ועל הקשר העמוק שלה עם אריה, שותפה לחיים רבי מעש. יהי זכרה ברוך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "השופטת מרים נאור תיזכר בקורות ישראל כמלכת הצדק וכאחת מהענקיות במשפט הישראלי– נבונה, ידענית ורגישה, חזקה ועצמאית, אשר ליבה לא גבה גם בשבתה בערכאות הגבוהות ביותר. מיכל ואני זכינו להכיר באופן אישי אותה ואת בעלה אריה באירועים ומפעלים רבים. ברמה המקצועית, זכיתי להכיר אותה בפעילותה כשופטת, שם נוכחתי מקרוב בכושר השיפוט המדהים וחדות המחשבה שלה, ביושרה הקיצונית ובמחויבות שלה ל'צדק צדק תרדוף' ו'צדק לכל', שאפיינו את דרכה".

שר המשפטים גדעון סער: "בשורה קשה עם פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר השופטת מרים נאור. שופטת בכל רמ״ח איבריה ושס״ה גידיה שעשתה את כל הדרך מביהמ״ש השלום ועד לפסגה. שופטת ומשפטנית מעולה, אנליטית, יסודית, חרוצה, שולטת בפרטים. ״הדין נגזר מהעובדות״. תנחומי מקרב לב לפרופ׳ אריה נאור ולבניה מיכאל ונפתלי. יהי זכרה ברוך".

חברי ועדת מירון כתבו "בצער רב אנו מודיעים על פטירתה של יו"ר ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון, נשיאת בית המשפט בדימוס, השופטת מרים נאור.
בתקופה האחרונה התמסרה לעבודת הוועדה ולחקר האסון הקשה, וראתה בה שליחות מן המעלה הראשונה בעשייה למען הציבור, כפי שנהגה כל חייה.
הייתה שופטת בכל רמ"ח איבריה, עד יומה האחרון"

שר האוצר אביגדור ליברמן: "התבשרתי הבוקר על פטירתה של נשיאת ביהמ"ש העליון לשעבר, השופטת מרים נאור ז"ל. הכרתי אותה ואת פועלה במערכת המשפט במרוצת השנים, הכרתי אישה חזקה שהקדישה את חייה למען הצדק והחוק במדינת ישראל. עד אתמול עמדה בראש ועדת החקירה לאסון מירון שם פעלה במקצועיות וערכיות.
יהי זכרה ברוך".

שרת הפנים איילת שקד: "במהלך כהונתי כשרת המשפטים, כבר בפגישתנו הראשונה הרגשתי כאילו אנו חברות ותיקות. משהו התרחש שם, הלבבות התחברו. העבודה עם מרים היתה מהנה, פוריה, ומכבדת. אין זה סוד שהיו לנו לא מעט מחלוקות, אך תמיד ידענו להתעלות מעליהן ולנהל אותן בדרך טובה ומכבדת כאשר טובתה של מדינת ישראל לנגד עינינו. מאז, כמעט ולא עבר שבוע שלא הסתמסנו. לא היה חודש שלא קפצתי לבקר אותה בביתה. מרים הייתה צופה בראיונות בהם הופעתי ובאופן מיידי הייתה שולחת לי את דעתה האמיתית והכנה. דיברתי איתה פעם אחרונה ביום רביעי, בירכתי אותה על קבלת פרס יקירת העיר ירושלים והבטחתי לבוא לטקס, אין ראויה ממנה".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי: "לשכת עורכי הדין מבכה את לכתה בטרם עת של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, מרים נאור ומשתתפת בצערם הגדול של בן זוגה אריה נאור, ילדיה ומשפחתה המורחבת. השופטת נאור הייתה אישה פורצת דרך, שופטת מוערכת בבית המשפט ונשיאת בית המשפט העליון ה-11, כאשר בחודשים האחרונים לחייה עמדה בראשות ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון. השופטת נאור קידשה את ערכי היושר, השקיפות והצניעות בשעה שהנהיגה את הרשות השופטת. במסירותה ובדאגתה למדינת ישראל, נתנה הנשיאה נאור דוגמה ומופת לשוויון ההזדמנויות ולעליונות שלטון החוק במדינת ישראל, יהי זכרה ברוך".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו