שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

לפיד: 'נחשף – איראן מעשירה אורניום בצנטריפוגות מתקדמות'

בפתח ישיבת הממשלה התייחס לפיד לביקורו הקרב של נשיא ארה"ב ביידן שיעסוק בסוגיית איראן • לפיד שלח את תחומיו לממשלת יפן על ההתנקשות ברה"מ לשעבר

11:58 ,10/07/22
קרדיט: לע"מ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה יאיר לפיד להתנקשות בראש ממשלת יפן לשבעבר ואמר "אני רוצה להתחיל בהבעת תנחומים של ממשלת ישראל ואזרחי ישראל לידידתנו ובת בריתנו יפן, על מותו של ראש הממשלה לשעבר שינזו אבה שנרצח ביום שישי. הוא היה מנהיג גדול וחבר אמת של ישראל. אנחנו עומדים לצדה של יפן בתקופה קשה זו".

לאחר מכן התייחס לביקורו של נשיא ארה"ב ביום רביעי ואמר "אנחנו בפתחו של שבוע היסטורי. ביום רביעי ינחת כאן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אחד מטובי הידידים שהיו לישראל מעודה בפוליטיקה האמריקאית ומי שאמר על עצמו: "לא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני. אני ציוני."

הביקור הזה יעסוק בסיכונים וגם בהזדמנויות. הדיון בסיכונים יתמקד קודם כל בסוגיית איראן. אתמול נחשף שאיראן מעשירה אורניום בצנטריפוגות מתקדמות, בניגוד מוחלט להסכמים שעליהם היא חתומה.

התגובה הבינלאומית צריכה להיות החלטית. לחזור למועצת הבטחון ולהפעיל את מנגנון הסנקציות במלוא עוצמתו. ישראל מצידה שומרת לעצמה חופש פעולה מלא, מדיני ומבצעי, במאבק נגד הגרעין האיראני.

זו הזדמנות להודות שוב לנשיא על כך שארה"ב לא הסירה את הסנקציות על משמרות המהפיכה האיראניים. איראן עומדת מאחורי החיזבאללה, תומכת בחמאס, חוליות איראניות ניסו לאחרונה לרצוח תיירים ישראלים באיסטנבול.

ישראל לא תעמוד מנגד בזמן שמנסים לפגוע בה. זרועות הבטחון שלנו יודעות להגיע לכל אחד, בכל מקום, והם יעשו זאת. נקיים דיון עם הנשיא וצוותו על הרחבת שיתופי הפעולה הבטחוניים למול כל האיומים.

מירושלים ימריא מטוסו של הנשיא לערב הסעודית, והוא יישא איתו מאתנו מסר של שלום ותקווה. ישראל מושיטה ידה לכל מדינות האיזור וקוראת להם לבנות אתנו קשרים, לכונן אתנו יחסים, לשנות את ההיסטוריה למען הילדים שלנו" אמר לפיד.

ראש הממשלה התייחס גם לטיפול הממשלה באלימות בערים המעורבות ואמר "הממשלה תביא היום, בהובלת שר הבט"פ עומר בר לב והשרה לשיוויון חברתי מירב כהן, החלטה על המשך התכנית לטיפול באלימות בערים המעורבות. הממשלה הזו נחושה להביא לרחובות ישראל חוק וסדר.

התכנית הזו היא רק ההתחלה. זו אחת ממשימות-העל ששמנו לעצמנו: משטרה חזקה, שיתוף פעולה עם השב"כ, עם הרשויות המקומיות, לוודא שכל אזרח ישראלי יודע שיש מי ששומר על בטחונו האישי.

בנושא הבטחון האישי, דרושה יד חזקה. הבטחון האישי נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו. הוספנו מאות תקנים של שוטרים, אנחנו נאבקים בהתמדה בתופעת האלימות בחברה הערבית וכבר רואים תוצאות.

נמשיך לעשות מה שדרוש. אם צריך לשנות חקיקה, להחמיר ענישה, נעשה גם את זה. ברגע שנוכל להעביר תקציב, נוודא שיהיו בו תוספות משמעותיות לחיזוק המשטרה והעלאת שכר השוטרים.

כל אזרח בישראל צריך לדעת שהרחובות בטוחים כשהוא יוצא מהבית. אנחנו נוודא שזה יקרה" סיים לפיד.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אביחי בוחבוט
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו