שבת, 28/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

ליל אימה בצפון: מטחי רקטות, פצועים ונזק רב לרכוש

חיזבאללה שיגר עשרות רקטות לעבר צפון ישראל, גורם לפציעתם של מספר אזרחים ולנזק משמעותי ברכוש. צה"ל הגיב בתקיפות בדרום לבנון.

08:42 ,22/09/24
צילום מסך/לפי סעיף 27 א
קרדיט: צילום מסך/לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בשעות הלילה והבוקר של יום ראשון, ה-22 בספטמבר 2024, חווה צפון ישראל מתקפת רקטות מסיבית מכיוון לבנון. על פי דיווחי צה"ל, זוהו כ-105 שיגורים שחצו את הגבול מלבנון לישראל, כאשר חלקם יורטו על ידי מערכת ההגנה האווירית, בעוד אחרים פגעו באזורים מיושבים וגרמו לנזק משמעותי.

ארגון הטרור חיזבאללה לקח אחריות על המתקפה, וטען כי שיגר "עשרות רקטות לעבר התעשייה הצבאית רפאל מצפון לחיפה". הארגון הצהיר כי המתקפה היא תגובה לאירועים קודמים שהתרחשו בימים שלישי ורביעי.

על פי דיווחי מגן דוד אדום (מד"א), נפצעו ארבעה אנשים כתוצאה מפגיעת רסיסים. בין הפצועים: גבר כבן 76 במצב בינוני עם פגיעת רסיס בעין, גבר כבן 70, גבר כבן 60 ונערה כבת 16 במצב קל. בנוסף, טופלו מספר נפגעי חרדה ואנשים שנחבלו קל בדרכם למרחבים המוגנים.

דובר כבאות והצלה לישראל במחוז צפון, רב רשף ליאור אלמקייס, תיאר את הנזק הכבד שנגרם ביישוב מורשת: "מדובר ב-2 זירות נפרדות של נפילות ביישוב מורשת. בזירה אחת מדובר בפגיעה ישירה בבית, נזק רב במקום גם לבית וגם לבתים ולרכבים שחנו בסמוך מרסיסים. בזירה השנייה מדובר בפגיעה ישירה ברכבים."

בתגובה למתקפה, דובר צה"ל מסר כי חיל האוויר יירט איומים אוויריים ושיגורים שבוצעו על ידי ארגון הטרור חיזבאללה לעבר מרחבים אזרחיים בצפון הארץ. בנוסף, צה"ל החל לתקוף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון.

"מערכי ההגנה של צה"ל פרוסים במרחב ונמצאים במוכנות גבוהה לסיכול הירי. תקיפות צה"ל יימשכו ויתגברו נגד ארגון הטרור חיזבאללה," נמסר מדובר צה"ל.

בעקבות המצב הביטחוני, הוחלט על שורת צעדים להגנה על האוכלוסייה האזרחית:

1. מערכת החינוך: ברשויות בקו העימות ובאזורים נרחבים בצפון לא תתקיים למידה פיזית בבתי הספר. הלימודים יעברו למתכונת מקוונת.

2. בריאות: המרכז הרפואי העמק הודיע על דחיית פעילות רפואית אמבולטורית שאינה דחופה ונערך לפינוי קומות עליונות אל מתחמי אשפוז תת-קרקעיים ממוגנים.

3. תחבורה: הסעות באזורי הסיכון בוטלו ולא יתקיימו.

4. פעילויות: טיולים ופעילות בלתי פורמאלית ברשויות הנמצאות בסיכון בוטלו.

רשויות הביטחון קוראות לתושבי הצפון להישמע להנחיות פיקוד העורף ולהיכנס למרחבים מוגנים בעת הישמע אזעקה. כמו כן, מתבקש הציבור להימנע מהגעה לזירות נפילה ולא לגעת בשרידי רקטות העלולים להכיל חומר נפץ.

המצב בצפון ממשיך להיות מתוח, וכוחות הביטחון נמצאים בכוננות גבוהה. תושבי האזור מתבקשים להישאר ערניים ולעקוב אחר ההנחיות המתפרסמות.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של גיל קוקה
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו