שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

ישראל נערכת למשט הסיוע הטורקי לעזה – "מרמרה 2" בדרך

ישראל נערכת להגעה צפויה של משט סיוע טורקי לרצועת עזה, המכונה "מרמרה 2", הכולל שלוש ספינות עם נוסעים כמו עיתונאים וחברי פרלמנט

22:19 ,16/04/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לאחר הכרזה טורקית על כוונה לשגר משט סיוע לרצועת עזה, הולכת ומתגברת בישראל המתיחות לקראת האירוע המכונה "מרמרה 2". גורמים בכירים בממשל בירושלים מנהלים שיח דיפלומטי אינטנסיבי עם השלטונות בטורקיה, במטרה למנוע חוזרת משבר כבד כדוגמת אירוע המשט הקודם ב-2010 שגרם לקרע חמור ביחסים הדיפלומטיים בין המדינות.

על פי דיווחים, משט הסיוע לעזה צפוי לצאת מנמלים בטורקיה כבר בשבוע הבא ולכלול שלוש ספינות – שתיים מהן עם נוסעים כמו עיתונאים וחברי פרלמנט טורקים. הספינה השלישית תכיל סיוע הומניטרי שטרם עבר בדיקה ישראלית.

דובר צה"ל מסר כי "צה"ל עוקב אחר ההתפתחויות ומוכן לכל תרחיש". עם זאת, מירושלים מועברות הוראות ברורות לנסות ולמצוא פתרונות שימנעו משבר פוליטי-צבאי לפני שהמשט יתקרב אל חופי הרצועה.

אחד הפתרונות הנבחנים הוא הגעת המשט תחילה לנמל במצרים, שם יעבור בידוק של הסיוע ההומניטרי לפני המשכו לחופי עזה. פתרון אחר שנבחן הוא הברחת הטורקים לספינות בים הפתוח לאחר נטילת הסיוע במקום מוסכם אחר.

במקביל, ישראל פנתה למעצמות המערב כדי שיפעילו לחץ דיפלומטי על טורקיה למנוע הפלגת המשט. בין השאר, לבקשת ישראל, ארצות הברית ובריטניה העבירו מסרים חריפים למשטר הטורקי וקראו למנוע צעד חד-צדדי שיוביל להסלמה אזורית.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל חי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו