שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בריאות

חשיפה: חמאס נתן למשוחררים סמים כדי שייראו מאושרים

בוועדת הבריאות נחשף היום כי חמאס סיפק לחטופים ששוחררו כדורי קלורקס וויטמינים לפני שחרורם - כדי שייראו מאושרים ומחויכים מול המצלמות.

13:59 ,05/12/23
ללא
קרדיט: ללא
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בישיבת ועדת הבריאות של הכנסת שנערכה היום (ג') התברר כי ארגון החמאס נותן לחטופים הישראלים שהוא משחרר כדורי הרגעה וסמים לפני שחרורם, וזאת על מנת שיראו מאושרים ומחייכים בעת השחרור מול המצלמות.

את החשיפה הביאה ד"ר רונית אנדוולט, מנהלת אגף תזונה ובריאות הציבור במשרד הבריאות, שסיפרה בוועדה כי "החטופים-המשוחררים קיבלו לפני שחרורם כדור הרגעה מסוג קלורקס וויטמינים – "כדי שייראו מאושרים"".

יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי (ש"ס), קרא למשרד הבריאות "לפרסם דו"ח מפורט לארגוני בריאות בעולם על הממצאים הרפואיים שהתגלו בעקבות חזרת השבים", כך שיוכלו להפעיל לחץ בינלאומי על החמאס לשפר את יחסו לשבויים.

מנהלת אגף תזונה במשרד, ד"ר רונית אנדוולט, סיפרה כי המשרד מפעיל לחץ על ארגוני הבריאות הבינלאומיים בנושא החטופים, וחשף כי החטופים-המשוחררים קיבלו מהחמאס גלולה "כדי שייראו מאושרים" ברגע השחרור.

בישיבה נשמעו עדויות קשות על יחס החמאס לחטופים מהנותרים בשבי ומהמשוחררים. שיר סיגל, בת להורים חטופים, סיפרה כי "אמא שלי לא תוכל להשתקם – כל עוד אבא שלי שבוי". יזהר ליפשיץ, בנו של חטוף, אמר כי "כל יום מתים שניים מהשבויים".

אמו של החייל היקר גונן אמרה כי "העדויות של אמי מזעזעות, הם היו אזוקים, התעללו בהם והרעיבו אותם". אחותו, ירדן גונן, קראה לפרסם דו"ח בריאות מפורט על מצב כל החטופים, תוך תיאור הפציעה של אחיה שמוזנחת על ידי החמאס.

מהעדויות והדיווחים עולה תמונה קשה על התנאים הנוראיים בהם מוחזקים השבויים בידי החמאס, תוך התעמרות נפשית ופיזית אכזרית. משרד הבריאות יפעל לחשיפת המידע הזה בפני ארגוני בריאות בינלאומיים, על מנת לגבש לחץ בינלאומי שיאלץ את חמאס לשפר את יחסו לשבויים ולשחררם מוקדם ככל האפשר.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו