יום חמישי, 19/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

המורדים החות'ים לוקחים אחריות: "יש לנו בנק מטרות אסטרטגי"

המורדים החות'ים בתימן לקחו אחריות על שיגור טיל בליסטי לעבר ישראל ומאיימים בהמשך תקיפות. "זאת רק ההתחלה".

12:40 ,15/09/24
החותים
קרדיט: החותים
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

המרד החות'י בתימן ממשיך לאיים על ישראל, והיום נמסר כי המורדים שיגרו טיל בליסטי לעבר מטרה צבאית ביפו. בכיר במורדים החות'ים, נסר א-דין עאמר, קיבל אחריות על הירי, וציין שהתקיפה הנוכחית היא לא הראשונה שחצתה את מערכות ההגנה המודרניות של ישראל, ארצות הברית ומדינות המערב. לדבריו, בעבר שוגר כטב"מ חות'י שחדר את מערכות ההגנה האווירית והגיע ליעד שלא נחשף לציבור.

עאמר הזהיר כי המתקפה הנוכחית היא רק תחילת הדרך. "אנחנו עומדים בפני דרך ארוכה של תגובות מצד המורדים החות'ים, וזאת רק ההתחלה", אמר הבכיר. לדבריו, הטיל ששוגר מתימן כוון לעבר יעד אסטרטגי שלא ניתן לחשוף אותו מטעמים טקטיים, וההודעה הצבאית שתשודר בהמשך לא תכלול פרטים על סוג היעד. עם זאת, הוא ציין כי מדובר ב"בנק מטרות גדול, חשוב ואסטרטגי בעומק האויב".

עאמר הוסיף: "ישראל הבינה מה היה היעד של התקיפה, וגם האמריקנים יודעים היטב לאן כוון הטיל. הכטב"מ ששוגר בעבר הגיע למקום שלא חשפנו, אך האויבים יודעים היטב על מה מדובר".

בנוסף, דובר המורדים החות'ים הודיע כי השיגור כלל טיל היפרסוני חדש, שכוון לעבר מטרה צבאית בעיר יפו. לדבריו, הטיל עשה מרחק של 2,040 קילומטרים תוך 11.5 דקות בלבד. החות'ים מתגאים בכך שהטכנולוגיה המתקדמת שלהם הצליחה לחצות את מערכות ההגנה של ישראל, ומזהירים מפני תקיפות נוספות בעתיד.

חזאם אל-אסד, חבר הלשכה המדינית של החות'ים, צייץ בעברית בחשבון הטוויטר שלו לפני זמן קצר: "ההפתעות עדיין מגיעות". הציוץ מעיד על כוונתם להמשיך במתקפות נגד ישראל ומדינות נוספות באזור.

הצהרות המורדים החות'ים מגיעות על רקע המתיחות הגוברת בין ישראל למספר מדינות ומיליציות באזור. ההתקפה הנוכחית מחזקת את החשש שהמורדים החות'ים, הנתמכים על ידי איראן, ימשיכו לשגר מתקפות טילים ומזל"טים לעבר ישראל ומטרות מערביות נוספות. המורדים שואפים ללחוץ על ישראל ולהגביר את היקף הלחימה, מתוך רצון לערער את היציבות הביטחונית באזור.

המורדים החות'ים, שפועלים מזה שנים בתימן במלחמת אזרחים מתמשכת, כבר שיגרו בעבר מתקפות טילים נגד ערב הסעודית ומדינות אחרות באזור. השיגור הנוכחי לעבר ישראל מראה על יכולותיהם המתקדמות, כולל שימוש בטכנולוגיה היפרסונית שמאפשרת להם להגיע למטרות רחוקות במהירות גבוהה במיוחד.

ישראל, שעד כה לא הגיבה רשמית על ההתקפה הנוכחית, צפויה להמשיך לעקוב אחר האיומים החות'יים ולהגביר את מערכות ההגנה שלה. מערכת כיפת ברזל, כמו גם מערכות הגנה אווירית אחרות, פועלות ללא הרף להגנה על שמי המדינה, אך החדירה החות'ית הנוכחית מעידה על האתגר הביטחוני המורכב שמציבה תימן וגורמי טרור אחרים באזור.

עם ההתקפות החוזרות ונשנות, האתגר שעומד בפני ישראל הופך למשמעותי יותר, במיוחד לאור העובדה שגורמי טרור כמו החות'ים פועלים בכמה חזיתות במקביל ומקבלים תמיכה מתמשכת מאיראן.

החותים

קרדיט: החותים

כבאות והצלה

קרדיט: כבאות והצלה / השריפות במפעלי נשר

כבאות והצלה

קרדיט: כבאות והצלה / הבור שנפער במפעלי נשר

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלחנן כהן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו