שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

דרעי ליועמ"שית: בטלי אזרחותם של רוצחי החייל ברומברג ז"ל

השר דרעי בפנייה דחופה ליועמ"שית בוא קורא לביטול אזרחותם של רוצחי החייל אברהם ברומברג ז"ל השניים צפויים להשתחרר מהכלא בימים הקרובים

09:19 ,04/01/23
באדיבות המשפחה
קרדיט: באדיבות המשפחה / 1
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

שר הפנים והבריאות, המשנה לרה"מ אריה דרעי פנה היום ליועצת המשפטית לממשלה וביקש ממנה לפעול למימוש סמכותו על פי חוק האזרחות לבטל את אזרחותם הישראלית של המחבלים כרים ומאהר יונס, רוצחי החייל אברהם ברומברג ז"ל בסוף שנת 1980. השניים צפויים להשתחרר מהכלא במהלך הימים הקרובים.

השר דרעי ציין במכתבו כי עם כניסתו למשרד הפנים הובא לידיעתו דבר שחרורם הקרב של שני המחבלים, שלפי הפרסומים, העלו את החייל לרכבם, חטפו את נשקו, ירו בו ולאחר מכן זרקו את אותו מהרכב לגסוס למוות בצד הדרך.

"לא יעלה על הדעת כי אנשים אלה ימשיכו להחזיק באזרחות ישראלית, וביטול האזרחות יהיה בו מסר חשוב, כאשר מדובר במי שהפכו לסמל בגין ביצוע מעשי טרור נפשעים אלה. הדברים מקבלים משנה תוקף ככל שמדובר במי שעושים שימוש באזרחותם הישראלית לשם פגיעה במדינת ישראל ובאזרחיה".

שר הפנים חתם את מכתבו בבקשה מהיועצת המשפטית לממשלה שתפעל לביטול האזרחות: "לאור כל האמור לעיל, ועל מנת להפעיל את סמכותי לפי חוק האזרחות, אבקש כי תפעלי לביטול האזרחות בדרך של פנייה לבית המשפט לעניינים מנהליים".

במסר שפרסם מבית הכלא כתב המחבל כרים יונס : "בעוד מספר ימים אצא מתא הכלא שלי, והפחד מציף אותי ככל שמתקרב עולם שאינו דומה לעולם שלי. והנה אני מתקרב לרגע שבו אני חייב לעבור רק דרך הפצעים הישנים שלי, והזיכרונות הישנים שלי, רגע שבו אני יכול לחייך מול דמותי הישנה, ​​בלי לחוש חרטה או אכזבה, ובלי צורך להוכיח את המובן מאליו שחייתי וחייתי במשך ארבעים שנה. אוכל להסתגל למראה החדש שלי, ואני חוזר לשיר עם עמי בכל מקום את המנון ארצי, המנון הפידאי המקריב את חייו למען המאבק – המנון השיבה והשחרור".

מתוך הדף נציבות התרבות וההסברה של תנועת פתח

קרדיט: מתוך הדף נציבות התרבות וההסברה של תנועת פתח / כרים ומאהר יונס

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אביחי בוחבוט
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו