שבת, 28/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

דיווחים דרמטיים: איראן עשויה לתקוף את ישראל בתוך 24 שעות

פוקס ניוז מדווחת על חשש שממשי כי איראן תתקוף את ישראל בתוך 24 שעות, כנקמה על חיסול איסמעיל הנייה בטהראן.

19:30 ,12/08/24
בינה מלאכותית
קרדיט: בינה מלאכותית
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

המתיחות בין ישראל לאיראן עולה לשיאים חדשים, כאשר רשת פוקס ניוז האמריקנית מדווחת כי ישנו חשש ממשי שאיראן ושלוחיה יפתחו במתקפה על ישראל בתוך פחות מ-24 שעות. הדיווח מגיע דקות לפני כניסת צום תשעה באב, יום המציין את חורבן בתי המקדש ומלווה בצום ותפילות, כאשר החשש מתגבר לנוכח חיסולו של איסמעיל הנייה, מנהיג חמאס, במעון אירוח של משמרות המהפכה בטהראן.

הדיווח, המצוטט ממקורות במזרח התיכון, מעלה דאגות רבות בנוגע להתפתחות האירועים הקרובים. לפי אותם מקורות, איראן עשויה לנקום את חיסול הנייה באמצעות מתקפה ישירה משטחה על ישראל, מה שמגביר את החששות שמדובר באירוע העלול להתפתח לכדי עימות רחב יותר.

בישראל ובמערכת הביטחון מתקיימות הערכות מצב תכופות, כאשר דובר צה"ל עדכן שהרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים היום הערכת מצב יחד עם בכירים נוספים בצה"ל, בהם ראש אמ"ן, ראש אגף מבצעים, מפקד פיקוד הצפון, מפקד חיל האוויר ומפקד פיקוד העורף. לפי דובר צה"ל, הרמטכ"ל הדגיש את החשיבות שבהמשך מוכנות גבוהה ומאמצי היערכות להגנה והתקפה במקרה של מתקפה איראנית קרובה.

בנוסף, מדינות המערב, בהן צרפת, גרמניה ובריטניה, פרסמו הצהרה משותפת המזהירה את איראן ובעלות בריתה מהשלכות של התקפה שתחריף את המתח האזורי במזרח התיכון. מנהיגי המעצמות קראו לאיראן להימנע מצעדים שיגרמו להסלמה נוספת, וציינו כי הן ישאו באחריות לפעולות שיסכנו את הסיכוי לשלום וליציבות.

המתח עם איראן אינו היחיד שמדאיג את ישראל בעת הזאת. במקביל, חיזבאללה, הארגון הלבנוני הנתמך בידי איראן, מאיים גם הוא בתגובה לחיסולו של בכיר בארגון, פואד שוכר, בפעילות צה"ל בחודשים האחרונים. חיזבאללה כבר ביצע ירי רקטות לעבר הצפון במהלך הלילה, אך לא דווח על נפגעים.

החשש מפני מתקפה קרובה אינו חדש, אך נדמה כי החיסול האחרון בטהראן, יחד עם ההתרעות ההולכות וגוברות, מביאים את האזור לסף עימות רחב היקף. צה"ל, כמו גם כוחות הביטחון בישראל, נמצאים בכוננות שיא, כאשר ההיערכות כוללת תכנון לתגובה מהירה והגנה על העורף.

בישראל נרשמת דריכות רבה לקראת התפתחות האירועים בשעות הקרובות, כאשר הציבור מתבקש לשמור על עירנות ולהיות קשוב להוראות פיקוד העורף. יש לציין כי בתקופה רגישה זו, נדרשת גם התנהלות אחראית מצד התקשורת, על מנת לא לעורר בהלה מיותרת בקרב האזרחים.

בינתיים, המתח במזרח התיכון גובר, וככל שהזמן חולף, כך מתגברת הדאגה שמא האירועים יובילו לעימות רחב היקף. עם זאת, ניתן רק לקוות שהמאמצים הדיפלומטיים של המעצמות יצליחו לרסן את המצב ולמנוע התלקחות נוספת באזור המורכב והרגיש הזה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו