שבת, 28/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

ארגון חוננו דורש: לחקור את המאבטח בסינמה סיטי שהסיט לטרור

ארגון חוננו דורש חקירת מאבטח ערבי בסינמה סיטי ירושלים בגין פרסום תומך טרור. המשטרה סגרה תיק, אך לאחר ערעור הארגון, הוחלט לפתוח את החקירה

09:02 ,23/09/24
צילום מסך
קרדיט: צילום מסך
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ארגון חוננו, המספק סיוע משפטי, דורש מהמשטרה לחקור מאבטח ערבי העובד בסינמה סיטי בירושלים, בחשד להסתה לטרור. הדרישה מגיעה בעקבות פרסום שהעלה המאבטח ברשתות החברתיות, אשר לטענת הארגון מהווה תמיכה בפעילות טרור.

לפני כשבוע, פנה אזרח למשטרת ירושלים והגיש תלונה נגד המאבטח. התלונה התייחסה לסטטוס שפרסם העובד, ובו תמונה שלו על רקע קומת הסחר של הסינמה סיטי, מלווה בכיתוב: "פתחתם על עצמכם דלתות של גהינום". לאחר מספר ימים, קיבל האזרח הודעה מהמשטרה כי הוחלט לסגור את התיק בטענה שלא נמצאה ראיה לקיום אשמה פלילית.

בתגובה להחלטת המשטרה, עורך הדין חיים בלייכר מארגון חוננו הגיש ערר לפרקליטות. בערר, הדגיש בלייכר את הסיכון הפוטנציאלי הנשקף מהמאבטח: "כל מי שחי במדינת ישראל 2024 יודע כי הציטוט לקוח מדוברות של ארגוני טרור המאיימים פעם אחר פעם בפיגועים ומעשי טרור קשים על אזרחי ישראל. תמונה של מאבטח על רקע אתר בילוי ישראלי מרכזי עם איום כל כך מפורש מהווה פצצה מתקתקת תוך הזדהות עמוקה עם ארגוני טרור."

בלייכר המשיך והזכיר את מעשי הזוועה שבוצעו על ידי ארגוני טרור בעבר הקרוב: "שאך לפני פחות משנה שרפו תינוקות בתנורי אפיה, חתכו איברים של נשים גברים וילדים, אנסו והתעללו באימהות לעיני ילדיהם הרכים ולאחר מכן רצחו אותם." הוא שאל בתוקף: "מה צריך עוד לקרות כדי שכל גילוי תמיכה כזאת ואיום מפורש כזה יזכה לטיפול מידי בלתי מתפשר?"

בעקבות הערר שהגיש עו"ד בלייכר, הודיעה המשטרה כי תפתח מחדש את תיק החקירה. בתגובה לכך, מסר בלייכר: "אנו מברכים על פתיחת התיק מחדש ומצפים שהתלונה והסרת האיום תטופל במלוא הרצינות."

המקרה מעלה שאלות מורכבות לגבי הגבול בין חופש הביטוי לבין הסתה לטרור, במיוחד כאשר מדובר בעובד במקום ציבורי הממלא תפקיד ביטחוני. הסינמה סיטי בירושלים הוא אחד ממוקדי הבילוי המרכזיים בעיר, ומושך אליו אלפי מבקרים מדי יום. העובדה שמאבטח במקום כזה מפרסם תוכן שעלול להתפרש כתמיכה בטרור מעוררת דאגה רבה.

מומחים לביטחון ומשפט מציינים כי המקרה מדגיש את הצורך בבדיקות רקע מקיפות יותר עבור עובדים במקומות רגישים, כמ

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ברוך הגיב:

    הסיט או הסית?
    אלו שני הפכים…

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו