שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

אושר: פיצוי עד 10,000 שקל למי שיפיץ פרטים על הרוגים

אושר לקריאה ראשונה: ניתן לתבוע מפיצי הודעות עם פרטים לזיהוי נפגע ששמו לא הותר לפרסום ב24 שעות הראשונות שלאחר האירוע - עד סך 10,000 ש"ח

15:29 ,24/05/22
קרדיט: unsplash
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן אישרה היום לקריאה ראשונה את הצעת החוק לאיסור הפצת שמות נפגעים של מספר חברי כנסת. תמציתו של החוק הוא להשית פיצוי כספי בעתי גילוי מידע, בין אמיתי ובין כוזב, והפצת פרטים מזהים של נפגעים או הרוגים בטרם ניתנה הודעה רשמית למשפחת הנפגע או ההרוג על ידי גורם מוסמך. גובה הפיצוי יעמוד על עד 10,000 ש"ח וזה יוכלו לתבוע בני המשפחה ששמם הופץ.
ככל שזה הותר לפרסום על ידי גורם רשמי אז זה מותר לפרסום. בדיון עלה חוסר בהירות בחלוקת הסמכות להוצאת הודעה לתקשורת על פרסום שמות נפגעים במקומות שאינן תחת צה"ל או בתי החולים. בדיון נקבע כי זה יוברר לקראת קריאה שניה ושלישית.

יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן: החוק שאישרנו היום לקריאה ראשונה עוסק בסוגיה רגישה, מורכבת ואולי הכואבת ביותר של פרסום שמות נפגעים, ובתוכם פרסום שמות חללי צה"ל, כוחות הביטחון ופעולות האיבה. לצערנו הרב, הצעת החוק משמעותית במיוחד בימים אלו, על רקע הפיגועים הקשים שאירעו בתקופה האחרונה. כולנו מאוחדים בצורך ובחובה שלנו כמחוקקים למנוע עוגמת נפש ופגיעה קשה במשפחות השכולות אשר מקבלות או נחשפות למידע אודות מצב יקיריהם בצורה לא רגישה, לא מסודרת ולא רשמית – הצעת החוק עתידה לצמצם מצבים אלו"

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו