שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » היסטוריה

עמוד שיש מרשים בן כ-1500 שנה נחשף בחוף הים באשדוד

רשות העתיקון "כל גילוי שכזה מוסיף פיסה נוספת להבנת הפאזל התרבותי של ארץ-ישראל בימי קדם"

12:09 ,22/02/22
קרדיט: משטרת ישראל / העמוד שהתגלה בחוף
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

עמוד שיש מרשים נתגלה על החוף, מצפון למצודת אשדוד ים. ברשות העתיקות מעריכים, כי מדובר בשריד של כנסייה ביזנטית שעמדה במקום לפני כ-1500 שנה. סיירי השיטור העירוני, מפקח איתי דבוש ושגיב בן גיגי, יצאו לסיור שגרתי בדיונות של אשדוד, כאשר לפתע זיהו פריט שיש מבצבץ מהאדמה. הם הודיעו על כך לשלומית קטן, מנהלת במוקד העירוני, אשר הזעיקה למקום את פקחי רשות העתיקות. באשדוד מתקיימות, מאז שנת 2013, חפירות ארכיאולוגיות בניהולו של ד"ר אלכס פנטלקין מהחוג לארכיאולוגיה ותרבויות המזרח הקדום של אוניברסיטת ת"א.

אשדוד-ים, ששכנה באזור החוף הדרומי של העיר אשדוד (בסביבות אזור י"א של היום), הייתה אחת מערי החוף החשובות בתקופה הביזנטית. העיר, הקרויה במקורות הביזנטיים "אזוטוס פארליוס", השתרעה על פני שטח נרחב, ובמפת מידבא הנודעת מירדן, מתוארים בה מבני ציבור, לרבות כנסיות. לדברי אבי לוי, ארכיאולוג נפת אשקלון ברשות העתיקות, "לא מן הנמנע שהעמוד שנחשף, היה שייך לכנסייה קדומה המתוארת במפת מדבא". אלי אסקוזידו, מנהל רשות העתיקות, שיבח את ערנות השוטרים והמנהלת במוקד העירוני, אשר דיווחו על מציאת הפריט העתיק. "נראה שהעמוד נחשף בעקבות הגשמים שירדו באזור לאחרונה. כל גילוי שכזה מוסיף פיסה נוספת להבנת הפאזל התרבותי של ארץ-ישראל בימי קדם. חשוב לדעת שהגשמים העזים בימי החורף עשויים להעלות על פני הקרקע ממצאים נוספים, ואנחנו קוראים לציבור לדווח לנו עליהם".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלימלך אברהם
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו