יום ראשון, 19/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » דעות

מעטים ורבים גיבורים וחלשים

גבורה יהודית מול גבורת הכח והכוחניות הלאומנית..

16:12 ,06/12/21
קרדיט: פרטי
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בימי חנוכה אנו מציינים את גבורת הרוח וממעיטים בגבורת הכח.

אנו מתפללים ב"על הניסים"

"מָסַרְתָּ גִבּוֹרִים בְּיַד חַלָּשִׁים, וְרַבִּים בְּיַד מְעַטִּים"

האם להלחם בעזרת כוח לוחם ללא רחם הוא גבורה?

האם להרים את נס המרד ולא לקבל את שיעבוד הכוח הלוחם היא חולשה?

האם כוח קטן ומצומצם אך איכותי ומתוחכם הוא מעט?

כשמעמידים את הדיון על מלחמת החשמונאים בפרספקטיבה של אור וחושך ..

ודאי שמעט מהאור דוחה חושך.

כך היא תפיסת העולם היהודי.

כוחות הטומאה ,הם רבים אך מעט שבקדושה יש בו כדי להעלות ניצוץ שמשיב את העולם לתיקונו.

שימוש בספורלטיבים אלו

הפך לנדוש בשיח החברתי -קהילתי של המגזר החרדי

בני האור מול במי החושך

בעלי העגלה המלאה מול בעלי העגלה הריקה.

הצבת מספרים (מעטים) – כקיצון תמו

שאינו מייצג..

ושימוש ברבים כהוכחה לדרך שמחזיקים בה רבים  לדרך הישר..

יש לזכור כי לא כך בוחנים את האידאלים והמתפרש מהם.

מעט אינה הוכחה לחולשה. אך בד בד

מיעוט אינה בהכרח חיוב.

ההרגל  בעידן הדמוקרטי לבחון דברים ביחס לרוב תומכים היא תפיסת תרבות של הנהגה המכריע בניהול המשותף באמצעות שלטון דמוקרטי.

אך אין מי שחושב שבשל הליכי בחירות

כל שהם תוכרע אידאולוגיה מסוימת כלא נכונה,או כחלשה..

כך בדיוק לו כובש בעל כוחניות רבה אך בעל מספר מועט של לוחמים ידכא ויכבוש אוכלוסיה גדולה האם מספר הלוחמים מהווה טיעון לצדק?

העמדת ניצחון המכבים במבחן הספורלטיבים  היא קשה.

מתד אחד העם היהודי תמיד דגל בהיותו עם לבדד.. גם בהיות מספרית הקטן שבאומות אינו זז ממהותו.

ומאידך גבורתו כחלש מול חזקים..

היא ספורליטיב של לחימה ושימוש בכוח שאינו תואם את ערכיו.

הרי כוחנו אינו נמדד בחוזק פיזי

הלימוד ממלחמת המכבים הוא לא כמות הלוחמים ולא חוזקת האידאה שגיבשה אותם  לכח לוחם.

הלימוד צריך להיות

על מה יוצאים להלחם

כשנלחמים על זהות העם היהודי

והצורך שלו לשמר את ערכיו

ואת היכולת לחיות באורח חיים על פי תורתו ואמונתו.

אין משנה כלל מי האויב.

ומה כוחו ?

נחישות הלחימה תהיה בשיא .

היות וגם המעטים יודעים כי ללא הלחימה אין ערך לחייהם כיהודים.

בעולם של אידאולוגיה

לא מתפשרים גם כאשר נותרים רק מיעוט מאמין שמוכן לקדש את חייו עבור אמונתו.

זוהי אינה מלחמה צבאית כוחנית

זוהי מלחמת קיום.

 

 

 

 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מנחם הגיב:

    חזק ביותר

כתבות נוספות של אלחנן יונס
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו