שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בריאות

הזן החדש של נגיף הקורונה "אומיקרון" ממשיך להתפשט בעולם

מדאיג. הווארינט החדש של נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם והתגלה בגרמניה. הולנד. אוסטריה. דנמרק ואוסטרליה

14:11 ,01/12/21
קרדיט: pixabay. אומיקרון הווארינט החדש שמדאיג את העולם
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

"אומיקרון" זה הוא שמו של הווארינט החדש של נגיף הקורונה שממשיך להתפשט במהירות ברחבי העולם והתגלה כבר בלמעלה משבעה מדינות ברחבי העולם. החשש העיקרי הוא שמהירות ההדבקה שלו גבוהה ביחס לווארינטים אחרים אך עדיין לא ברור מה רמת הסכנה שלו. מי שגילתה את הווארינט היא רופאה דרום אפריקנית שאמרה שעשרות מהמטופלים שלה שנדבקו בווריאנט פיתחו רק תסמינים קלים והחלימו ללא צורך באשפוז בבית חולים גם כאשר חלקם כלל לא מחוסנים.
ד"ר אנג'ליק קוטזי, שמשמשת כיו"ר איגוד הרפואה הדרום אפריקני, אמרה שבעשרת הימים האחרונים הגיעו אליה כ-30 מטופלים שאובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה, אך סבלו מתסמינים לא מוכרים ואינם הופיעו בחולי קורונה עד היום. "מה שהביא אותם למרפאה הייתה תשישות קיצונית", לדבריה רוב המטופלים שהגיעו אליה היו גברים מתחת לגיל 40, כאשר מחציתם לא היו מחוסנים. מלבד תשישות ועייפות קיצונית דיווחו המטופלים גם על כאבי שרירים קלים, כאבי גרון ושיעול יבש. ובודדים סבלו מחום גבוה.
כשהבינה ד"ר קוטזי שמרתרחש משהו מוזר וישנם תסמינים נוספים לחולים שהגיעו דיווחה קוטזי לגורמים במערכת הבריאות של דרום אפריקה על החולים החדשים, ואמרה שהם סובלים מתסמינים שאינם זהים לתסמינים של וריאנט ה"דלתא". לדבריה בזמן הדיווח המדענים כבר בחנו את הזן החדש, שאז כונה B.1.1.529, והודיעו על כך ביום חמישי האחרון.
הרופאה מדגישה כי ייתכן שהזן החדש יהיה מסוכן יותר לאנשים שנמצאים בקבוצות סיכון. היא אמרה שיתכן מאד שבהמשך יתגלה הווריאנט החדש כזן שגורם לתחלואה קשה – אך זה לא המצב כעת אך בעתיד ייתכן שיהיה קשה יותר. "מה שאנחנו רואים מבחינה קלינית בדרום אפריקה זה קל מאוד. עבורנו אלה מקרים קלים. לעת עתה, גם המטופלים שראינו ולא היו מחוסנים פיתחו תסמינים קלים. אני די בטוחה שלהרבה אנשים באירופה יש כבר את הזן הזה", אמרה הרופאה.
בדרום אפריקה, שכאמור שם זוהה לראשונה הווארינט החדש, הביעו ביקורת חריפה על מדינות רבות בעולם שהחליטו לסגור את גבולותיהן בפני הבאים מדרום אפריקה. בהודעת מחאה שפרסמה טענה הממשלה כי מדינות רבות בוחרות "להעניש" את דרום אפריקה דווקא על יכולתה המרשימה לזהות את הזן החדש בשלב מוקדם כל כך. דרום אפריקה היא מקום משכנם של כמה מהמדענים והאפידמיולוגים הבכירים בעולם, ואלה עזרו לזהות וריאנטים שונים של הנגיף בשלב מוקדם של התפשטותם. "כשלמדינה יש מדע מצוין, צריך להריע לה על כך, ולא להעניש אותה", כך נמסר בסוף השבוע ממשלת דרום אפריקה, החוששת מפגיעה בתיירות שלה ובכלכלתה עקב גילוי הווארינט החדש

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמוליק מושקוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו