שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בריאות

הורים לא חיסנו את תינוקם ב'פוליו' והוא עלול להישאר משותק

פעוט מאזור ירושלים שלא חוסן נגד פוליו בעקבות התנגדות הוריו על אף שמדובר בחיסון ותיק ובטוח. התינוק סובל מחולשה נוירולוגית. נפתחה חקירה

10:11 ,07/03/22
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

משרד הבריאות הודיע אמש (ראשון) כי מקרה של פוליו (שיתוק ילדים) התגלה בילד/ה בן/ת 4 בירושלים שלא חוסן/ה נגד פוליו במסגרת חיסוני השגרה. מקור המחלה במקרה זה, מנגיף פוליו תרכיבי שעבר שינוי ועלול לגרום מחלה בקרב מי שאינו מחוסן.

במשרד מסרו כי האמצעי החשוב ביותר למניעת מחלת פוליו הוא הקפדה על חיסוני השגרה במועד המומלץ על פי הנחיות משרד הבריאות. מומלץ להשלים בהקדם את חיסוני השגרה למי שטרם עשה זאת.

במשרד הבריאות סירבו אמש לפרט אפילו את מין הפעוט/ה כדי להימנע מחשיפת זהותו, ב’חדשות 12′ דווח כי מתברר שמדובר בפעוט/ה שלא חוסן נגד פוליו בגלל התנגדות של הוריו לחיסון, למרות שמדובר בחיסון ותיק ובטוח. הפעוט סובל מחולשה נוירולוגית ועשוי להישאר עם נכות במחצית מגופו.

הפעוט הובא לבדיקה רפואית בעקבות תסמינים של חולשה במחצית גופו השמאלי, וכחלק משגרת הבדיקות במקרים כאלה – עבר גם בדיקה שגילתה שחלה בפוליו. רופאיו מקווים שהחולשה הנוירולוגית תחלוף ולא תגרום לנזק בלתי הפיך, אבל נכון לעכשיו – מצבו של הפעוט עוד יכול להחמיר ולהגיע עד כדי נכות – בדומה לחולים שנדבקו בישראל בתחילת שנות ה-50.

לשכת הבריאות המחוזית בירושלים פתחה בחקירה אפידמיולוגית ותיצור קשר עם מגעים הדוקים של הילד/ה למתן הנחיות ספציפיות. בהתאם לממצאי החקירה יוחלט על המלצות נוספות.

במשרד הבריאות ציינו שהנגיף נמצא בדגימות ביוב באזור, ממצא שקורה לעיתים, אך עד כה באירועים דומים בעבר לא היו מקרים קליניים.

מחלת הפוליו היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי נגיף (וירוס) הפוליו. הנגיף מדבק ועובר מאדם לאדם (בעיקר בקרב ילדים). הנגיף חודר לגוף דרך הפה ומופרש בצואה. לרוב אין סימני מחלה ורק אדם אחד מאלף (שאינם מחוסנים) יחלה באופן תסמיני עם שיתוק.

“משרד הבריאות ימשיך לעדכן את הציבור ככל שיידרש ותתקדם החקירה”, נמסר.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלחנן כהן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו