שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

נורמליזציה? סעודיה מאשימה את ישראל ברצח עם ברפיח: "מעשי טבח"

סעודיה מאשימה את ישראל ברצח עם ברפיח ומכנה את ההפצצות "הפרה בוטה של חוקים בינלאומיים". דובר צה"ל טוען: חמאס אחראי להרג.

08:45 ,29/05/24
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

משרד החוץ הסעודי פרסם הלילה (בין שלישי לרביעי) הצהרה חריפה נגד ישראל, בה האשים את הממשלה בביצוע מעשי טבח ורצח עם נגד הפלסטינים ברפיח. ההודעה מגיעה בעקבות התקיפות הישראליות האחרונות באזור, שהובילו למותם של עשרות בלתי מעורבים.

בהצהרת משרד החוץ הסעודי נאמר כי "הממלכה רואה בממשלה בישראל אחראית למה שמתרחש ברפיח, וההתקפות הללו מהוות הפרה בוטה של כל החוקים והנורמות הבינלאומיות וההומניטריות. האסון ההומניטרי על הפלסטינים חסר תקדים נוכח שתיקת הקהילה הבינלאומית".

ההודעה מתייחסת להפצצות הישראליות האחרונות ברפיח, בהן נהרגו עשרות עזתים. סעודיה האשימה את ישראל בכך שהיא מכוונת את תקיפותיה לאוהלי העזתים העקורים, וכתוצאה מכך נגרם הרג המוני של אזרחים חפים מפשע.

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, התייחס גם הוא למצב והביע את תמיכתו בעמדת משרד החוץ. לדבריו, "הממלכה מדגישה את הצורך של הקהילה הבינלאומית לקחת על עצמה את האחריות לעצור את מעשי הטבח נגד העם הפלסטיני ולחייב את האחראים בדין".

בתגובה להצהרה הסעודית, כינס אתמול דובר צה"ל, דניאל הגרי, מסיבת עיתונאים באנגלית לתקשורת הזרה. בה התייחס לתקרית ברפיח בתחילת השבוע, שבה נהרגו עשרות עזתים. דו"צ הגרי הדגיש כי מה שגרם להרוגים אינו אלא אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס שהיה במתחם.

לדבריו, התחקיר הראשוני מעלה כי חמאס הטמין אמצעי לחימה באזור שבו נהרגו עשרות עזתים. דובר צה"ל הציג סימנים מודיעיניים המוכיחים כי במרחק של 47 מטר בלבד מהמקום שהותקף היה משגר רקטות של חמאס ובורות שיגור, מה שמעיד על כך שהאזור היה חלק מפעילות צבאית של הארגון.

דובר צה"ל הוסיף כי "צה"ל פועל בהתאם לחוק הבינלאומי ומקפיד להימנע מפגיעה באזרחים בלתי מעורבים. עם זאת, ארגון חמאס ממשיך להשתמש באזרחים כמגנים אנושיים ולמקם אמצעי לחימה באזורים מאוכלסים בצפיפות".

הצהרת סעודיה מגיעה על רקע המתח הגובר באזור והעימותים המתמשכים בין ישראל לחמאס. האשמות החמורות כנגד ישראל מעלות את רמת המתח בין המדינות ומציבות את ישראל במרכז הביקורת הבינלאומית.

הממשלה בישראל טרם הגיבה באופן רשמי להצהרות הסעודיות, אך ברור כי התקרית ברפיח וההאשמות ההדדיות רק מוסיפות שמן למדורת הסכסוך הקיים באזור. ישראל ממשיכה להדגיש את הצורך להגן על אזרחיה מפני מתקפות הטרור של חמאס, בעוד סעודיה והקהילה הבינלאומית קוראות להפסקת האש ולמציאת פתרון מדיני לסכסוך.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו